Πανδημία: Το Σοκ και η Αστραπιαία Κατάψυξη

Εν αρχή ορισμένες εξηγήσεις προς αποφυγήν παρεξηγήσεων.


Ο νεολογισμός «συγχρομυστικισμός» (το έχω ξαναπεί, δεν μου πολυαρέσει ο όρος, αλλά τέλος πάντων, έχει επικρατήσει) είναι η τέχνη να ανακαλύπτεις «συμπτώσεις» με μυστικι­στικό, ή εσωτερικό νόημα στο φαινομενικά κοινότοπο.


Τα πάντα μέσα στο σύ­μπαν είναι αλληλοσυνδεδεμένα. Όλα τα σύμβολα έχουν πολλαπλά στρώματα πληροφορίας, ιστορίας και ερμηνείας. Και ουσιαστικά κάθε σύμβολο, θέμα και ιδέα εμπεριέχει πληροφορίες για όλα τα άλλα. Είναι κάτι σαν το ολόγραμμα. Το κάθε κομμάτι του παζλ, εμπεριέχει ολόκληρο το παζλ. Ο συγχρομυστικισμός είναι ουσια­στικά το μοντέρνο ένδυμα της παμπάλαιας φιλοσοφι­κής θεώρησης «εν το παν».

Ο συγχρομυστικισμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποκωδικοποιηθεί η σημασία διαφόρων καταστάσεων. Τα συγχρονικά συμβάντα είναι κάτι σαν τα σήματα της τροχαίας που προειδοποιούν ή πληροφορούν. Κάτι σαν σήμα GPS που επιτρέπει την ευχερέστερη περιπλάνηση στο τοπίο της Συναίνεσης.


Και έχοντας πει αυτά, συνεχίζουμε την περιπλάνηση στο γνώριμο τοπίο των τελευταίων εβδομάδων.


Η ποδοσφαιρική αναμέτρηση της ιταλικής Αταλάντα (με έδρα το Μπέργκαμο) με την ισπανική Βαλένθια στο Μιλάνο στις 19 Φεβρουαρίου για το Champions League, ίσως ήταν υπαίτια για την έξαρση της επιδημίας του κορονοϊού στο Μπέργκαμο –την ιταλική πόλη που έχει πληγεί περισσότερο απ’ όλες. Περίπου 2.500 οπαδοί της Αταλάντα ταξίδεψαν στο Μιλάνο για να παρακολουθήσουν την αναμέτρηση με την Βαλένθια και γύρισαν στα σπίτια τους μολυσμένοι. Το ίδιο σκηνικό συνέβη και με τους φιλάθλους της Βαλένθια, οι οποίοι επέστρεψαν στην Ισπανία.


Σύμφωνα με μια θεωρία, ο κορονοϊός πιθανόν να προήλθε από νυχτερίδες τις οποίες έφαγαν κάποιοι αχαρακτήριστοι Κινέζοι. Ε, λοιπόν, η Βαλένθια έχει παρατσούκλι "Νυχτερίδες" και στο έμβλημα της ομάδας απεικονίζεται μια νυχτερίδα. Η Αταλάντα (που ονομάστηκε έτσι από την μυθική Αταλάντη) ξανάπαιξε επαναληπτικό με τη Βαλένθια και την (ξανα)κατατρόπωσε. Με άλλα λόγια ,δηλ. καταβρόχθισε δυο φορές την νυχτερίδα και μετά ξέσπασε ο κορονοϊός. Υποτίθεται ότι έτσι εξηγείται γιατί το Μπέργκαμο, έδρα της Αταλάντα, επλήγη χειρότερα από κάθε άλλη ιταλική πόλη. Τώρα, το γιατί δεν έχει πληγεί τόσο η Βαλένθια, δεν γνωρίζω.

Δεξιά, ο θυρεός της ομάδας, αριστερά ο θυρεός της πόλης. Η νυχτερίδα υπάρχει ως σύμβολο σε διάφορους θυρεούς πόλεων της ανατολικής Ισπανίας.


Οι Ιταλοί οπαδοί ονομάζονται γενικώς tifosi. Αυτό σημαίνει «οι τυφόπληκτοι, οι προσβεβλημένοι από τύφο» με την έννοια ότι δρουν σαν να έχουν έξαψη και πυρετό. Πάλι η αρρώστια δηλαδή (υπόψη ότι παλιότερα ο τύφος ήταν τεράστιο υγειονομικό πρόβλημα με σοβαρές επιδημίες). Η λέξη «τύφος» συγγενεύει ετυμολογικά με τον «Τυφώνα», το μυθικό τερατόμορφο πλάσμα που απείλησε σοβαρά τους θεούς του Ολύμπου. Ο Τυφώνας παρουσιάζεται ως φρικιαστικό τέρας με εκατό κεφάλια δρακόντων, ανθρώπινο σώμα και συστρεφόμενα φίδια αντί για πόδια. Περιγράφεται επίσης με πυκνή, ρυπαρή και μακριά γενειάδα.

Η Λομβαρδία, η περιοχή όπου εντάσσονται Μιλάνο και Μπέργκαμο προέρχεται μάλλον ετυμολογικά από τα πρωτογερμανικά στοιχεία langaz + bardaz, που σημαίνουν "μακρυγένης" (longbeard στα Αγγλικά). Στο μεταξύ, σε ανύποπτο χρόνο, το 2017, το περίφημο CDC (Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων), δημοσίευσε μια γραφική αναπαράσταση που εξηγεί τα διάφορα στυλ γενειάδων και κατά πόσο αυτά εμποδίζουν το έργο της μάσκας και του αναπνευστήρα. Το infographic αυτό είναι πλέον πολύ επίκαιρο.



Για τον τυφώνα λέγαμε… Εν μέσω της πανδημίας, στις 19 Μαρτίου έκλεισε ένας χρόνος από το θάνατο του Θανάση Γιαννακόπουλου, προέδρου του Ερασιτέχνη ΠΑΟ και του μπασκετικού τμήματός του. Ο οποίος επονομαζόταν «Τυφώνας», λόγω του εκρηκτικού χαρακτήρα του. Την ίδια μέρα, 19 Μαρτίου, οκτώ βαριά τεθωρακισμένα οχήματα τύπου Typhoon που είχαν κατασχεθεί εδώ και πέντε χρόνια στάλθηκαν στον Έβρο για να ενισχύσουν τις περιπολίες στα ελληνοτουρκικά σύνορα. Παράλληλά ένας άλλος «τυφώνας» το πλοίο Typhoon του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, καθαρίζει τις ελληνικές θάλασσες και ακτές από σκουπίδια. Στα μέσα Μαρτίου ήταν στις ακτές της Φθιώτιδας. Κοντά στην Αταλάντη δηλαδή.


Στο μεταξύ η σημαία της Λομβαρδίας είναι ένα λευκό στυλιζαρισμένο σύμβολο Rosa camuna σε πράσινο φόντο. Το σύμβολο έχει βρεθεί στις περίφημες προϊστορικές βραχογραφίες της Βαλ Καμόνικα. Μοιάζει πολύ με τετράφυλλο τριφύλλι σε πράσινο φόντο. Και γνωρίζετε καλά ποιο είναι το έμβλημα του ΠΑΟ, έτσι δεν είναι; Πράσινο τριφύλλι σε λευκό φόντο. Παρεμπιπτόντως, το τριφύλλι (shamrock) είναι και το έμβλημα της Ιρλανδίας, της οποίας ο προστάτης Άγιος Πατρίκιος γιόρταζε δυο μέρες πριν (17 Μαρτίου).

Κάποιες εσωτερικές παραδόσεις συνδέουν τον Άγιο Πατρίκιο (από το Λατινικό pater = πατήρ) με τον Όσιρη, τον οποίον τιμούν στις 17 Μαρτίου. Ο οποίος Όσιρης είναι ο πατήρ του (Υ)ιού Ώρου, του «Εστεμμένου και Κατακτητικού Παιδιού», για το οποίο μιλήσαμε σε προηγούμενα post. Άλλωστε ο Όσιρης ταυτίζεται με το πράσινο χρώμα (που είναι και το εθνικό χρώμα της Ιρλανδίας) και κατ΄επέκταση με τον περίφημο μυθικό Πράσινο Άνθρωπο (Green Man).

Η Αποκάλυψη είναι πολύ της μόδας τώρα με την πανδημία. Και είναι φυσικό. Η Αποκάλυψη είναι γεμάτη με εικόνες τόσο μεταδοτικές που ένας θεολόγος την είχε χαρακηρίσει ως «βιβλίο multimedia» με εικόνες που μεταδίδονται σαν επιδημία. Άλλωστε αναφέραμε ήδη κάτι για τη «σιγή εν τω ουρανώ ως ημιώριον». Λίγο πιο κάτω λέει: «Και ο πέμπτος άγγελος εσάλπισε. Και είδον αστέρα πεπτωκότα εις την γην […] και ήνοιξε το φρέαρ της αβύσσου και ανέβη καπνός εκ του φρέατος ως καπνός καμίνου μεγάλης, και εσκοτίσθη ο ήλιος και ο αήρ εκ του καπνού του φρέατος. Και εκ του καπνού εξήλθον ακρίδες εις την γην…» (Αποκ. θ, 1-3). Μάλιστα. Ας τα δούμε ένα ένα.


Ακρίδες: είδηση 20ης Μαρτίου «Εν μέσω παγκόσμιας ανησυχίας για το νέο κορωνοϊό, ένα πανάρχαιο αλλά τώρα ‘εξαιρετικά ανησυχητικό’ πρόβλημα μεγαλώνει σε αρκετές χώρες το οποίο αντιπροσωπεύει μια ‘χωρίς προηγούμενο απειλή’ […] Σμήνη ακρίδων σχηματίζονται στο Κέρας της Αφρικής, με την Κένυα, την Αιθιοπία και τη Σομαλία, να κινδυνεύουν ιδιαίτερα. Σμήνη σχηματίζονται επίσης στο Πακιστάν, το Ιράν, τη Σαουδική Αραβία και την Ινδία».


Καπνοί: Ξεχάσατε τι ντόρος έγινε τους τελευταίους μήνες με τις ολέθριες πυρκαγιές στην Αυστραλία, αλλά και στη Σιβηρία και στην Αμαζονία. Όλα τα σπαραξικάρδια post, φωτογραφίες (πολλές από αυτές fake) και η μόνιμη επωδός «θα-ψηθούμε-όλοι-αν-δεν-βάλουμε-μυαλό-η-κλιματική-αλλαγή-θα-μας-ξεπαστρέψει όλους-η-φύση-εκδικείται» κλπ, κλπ. Τα ξεχάσατε, έτσι;

Πεπτωκότες αστέρες: Στις 29 Απριλίου θα περάσει κοντά από τη Γη ο αστεροειδής 52768 1998 OR2. Έχει ταξινομηθεί ως «δυνητικά επικίνδυνος» και δεν αναμένεται τίποτα δυσάρεστο, αλλά ο συνειρμός υπάρχει. Στο μεταξύ ο κομήτης ATLAS πλησιάζει κι αυτός και, παρότι προς το παρόν αόρατος με γυμνό μάτι, ίσως μέχρι το Μάιο να έχει μεταβληθεί σε περίλαμπρο και να αποτελέσει ένα εντυπωσιακό νυχτερινό θέαμα. Άλλωστε οι κομήτες θεωρούνταν ανέκαθεν κομιστές δεινών, έτσι δεν είναι;


Σκότος: στις 10 Απριλίου θα κάνει πρεμιέρα η αμερικανική κωμωδία τρόμου We Summon the Darkness του Μάρκ Μέγιερς. Εντάξει, άμα πηγαίνεις γυρεύοντας…


Στο μεταξύ, στις 20-21 Μαρτίου είχαμε δυο ισχυρούς σεισμούς 4,3 και 5,6 R, στα Καναλάκια του Δήμου Πάργας, οι οποίοι προκάλεσαν αρκετές ζημιές. Τα Καναλάκια φυσικά παραπέμπουν στο σήμα κατατεθέν της (ιταλικής) Βενετίας –τα κανάλια. Ένα από τα χωριά που επλήγησαν, ονομάζεται Κορώνη (καθώς επίσης και το γειτονικό Κορωνόπουλο). Στη Βενετία βρίσκεται επίσης το σκήνωμα του δρακοκτόνου Αγίου Δονάτου ο οποίος έδρασε στην περιοχή.


Η οποία αποτελούσε στην αρχαιότητα έναν «κατοπτρικό τόπο», ο οποίος αντιστοιχούσε στον Κάτω Κόσμο. Τα τοπογραφικά χαρακτηριστικά της περιοχής είχαν το αντίστοιχό τους στον Άδη. Η εκεί λίμνη ονομάστηκε Αχερουσία και οι ποταμοί Αχέροντας (=χωρίς χαρά), Κωκυτός (=θρήνος) και Πυριφλεγέθων (=φλεγόμενα κάρβουνα). Σε μια λοφώδη προεξοχή στις όχθες της Αχερουσίας, υπάρχει το περίφημο Νεκρομαντείο του Αχέροντα ή της Εφύρας –το σημαντικότερο και αρχαιότερο από όλα τα νεκρομαντεία. Εκεί βρισκόταν ένα από τα πολυάριθμα στόμια προς τον Άδη. Λίγο μακάβρια αυτά, έτσι;


Την επόμενη μέρα, 22 Μαρτίου, ένας σεισμός 5,4 R έπληξε το Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Ήταν ο ισχυρότερος στην Κροατία μετά το σεισμό του 1880. Μέρος της Κροατίας, όπως και η περιοχή της Πάργας, ήταν κάποτε υπό Βενετσιάνικη κατοχή.


Στο μεταξύ, λόγω κορωνοϊού ο οποίος ξεκίνησε από την Κίνα αναβλήθηκε (όπως ήταν αναμενόμενο) και η Ολυμπιάδα του Τόκυο. Δυο πράγματα έχουν ενδιαφέρον: πρώτον, υπήρξε κι άλλη φορά αναβολή Ολυμπιάδας που επρόκειτο να διεξαχθεί στο Τόκυο (το 1940, πριν από ακριβώς 80 χρόνια) και, δεύτερον, και στις δυο περιπτώσεις αιτία ήταν η Κίνα (τώρα με την επιδημία, τότε με τον σινοϊαπωνικό πόλεμο). Αλλά είπαμε, όλα τα σύμβολα έχουν πολλαπλά στρώματα πληροφορίας, ιστορίας και ερμηνείας. Και κάθε σύμβολο, θέμα και ιδέα εμπεριέχει πληροφορίες για όλα τα άλλα.


Εδώ και 124 χρόνια, οι μοναδικές περιπτώσεις που έχει αναβληθεί ή ματαιωθεί Ολυμπιάδα ήταν λόγω Παγκοσμίων Πολέμων. Μα και τώρα έχουμε Παγκόσμιο Πόλεμο, έτσι δεν σας λένε. Φυσικά και έχουμε. Όταν έχουμε φτάσει σε τέτοιο σημείο συλλογικής παρακμής, ακόμα και η πτώση μιας καρφίτσας ισοδυναμεί με πυρηνική έκρηξη, που έλεγε κι ο Φρανκ Χέρμπερτ. Αλλά ποιος τον θυμάται αυτόν τώρα;


Πυρηνική έκρηξη, έτσι;


Το 2018 εκδόθηκετοβιβλίοThe 2020 Commission Report on the North Korean Nuclear Attacks Against the United States: A Speculative Novel,τουειδικούεπίτουελέγχουτωνεξοπλισμώνΤζέφφρυΛιούις. Το βιβλίο είναι μια φανταστική αφήγηση γραμμένη σε στυλ κρατικής αναφοράς για μια υποθετική πυρηνική επίθεση στις ΗΠΑ. Δεν αφορά πανδημία φυσικά, αλλά έλα ντε που τα κύρια συμβάντα στην αφήγηση εκτυλίσσονται στα τέλη Μαρτίου του 2020. Σε μια πρόσφατη συνέντευξη, ο Λιούις περιέγραψε την πανδημία σαν «πυρηνικό πόλεμο σε slowmotion» (εδώ).

Στις 19 Μαρτίου, ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, Άντριου Κουόμο, επικαλέστηκε κι αυτός τον πυρηνικό πόλεμο για να περιγράψει το lockdownεξαιτίας της επιδημίας.(εδώ :)

Στις 17 Μαρτίου, ο επικεφαλής των Πυρηνικών Δυνάμεων των ΗΠΑ δήλωσε πως η επιδημία «δεν θα έχει καμία επίπτωση» στην ικανότητα εξαπόλυσης πυρηνικών όπλων. (εδώ).


Από το φθινόπωρο του 2002 ως την άνοιξη του 2015, ανάρτησα στην ιστοσελίδα μου 59 συνολικά κείμενα με τον γενικό τίτλο «Επικαιρότητα», στα οποία σε πρώτο πλάνο «σχολίαζα τα τεκταινόμενα». Σε δεύτερο πλάνο έκανα κάτι άλλο, που δεν πρόκειται να εξηγήσω εδώ, αλλά που μπορεί να καταλάβει κανείς αν παρακολουθούσε τις Επικαιρότητες. Έχει όμως σχέση με αυτά που έλεγα στην αρχή για τα σήματα της τροχαίας και το σήμα του GPS. Για όποιον φυσικά ξέρει να διαβάσει τα σήματα, ή έχει δέκτη GPS. Και ο οποίος δεν θα απορεί καθόλου με τα όσα κατακλυσμικά συμβαίνουν σε οικουμενική κλίμακα αυτή τη στιγμή.


Πάμε κάπου αλλού τώρα. Οι αριθμοί έχουν τη δική τους δύναμη. Αν «τσινάτε» με την φράση αυτή, σημαίνει ότι η διαμορφωμένη από τον επιστημονισμό και τον καρτεσιανισμό Συναίνεση, σάς έχει καταστήσει τυφλούς στο γεγονός αυτό. Ο Πλάτωνας και ο Πυθαγόρας θεωρούσαν πως οι ενοποιητικοί νόμοι που διέπουν τον κόσμο είναι ενσωματωμένοι σε αιώνιες μαθηματικές μορφές. Οι αριθμοί ήταν πυθαγόρειες προσωπικότητες –«τέλειοι», «φιλικοί», ή ακόμα και «άρρητοι» (ανείπωτοι). Χωρίς να θέλω να μπλέξω σε επικίνδυνους βάλτους, θα αναφέρω απλώς μερικά πράγματα ειρήσθω εν παρόδω.


Το «11» είναι ένας ιδιαίτερος αριθμός με όχι ιδιαίτερα καλή φήμη. Παρότι έχει χαρακτηριστεί ως «μεγάλος αριθμός του Ιερού Γάμου» (με την αποκρυφιστική-μυθική έννοια), θεωρείται από πολλούς ως η ουσία του «αμαρτωλού» και του «επιζήμιου». Ταυτίζεται επίσης με την έννοια της «πύλης», του «κατωφλιού», η διάβαση του οποίου δεν είναι πάντα ευχάριστη.

Σύμφωνα με τον Μάρκο Βιτσεντζίνο του think tank Global Strategy Project που αναλύει γεωστρατηγικούς κινδύνους και διεθνή οικονομικά θέματα, ο φετινός Μάρτιος, και συγκεκριμένα η 11η Μαρτίου, ενδέχεται να σηματοδοτήσει την επίσημη έναρξη μιας νέας εποχής. Γιατί; Επειδή:


- Στις 11 Μαρτίου, έληξε η μεγαλύτερη άνοδος των χρηματιστηρίων που κράτησε σχεδόν ακριβώς 11 χρόνια.

- Στις 11 Μαρτίου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) κήρυξε τελικά την Covid-19 επισήμως παγκόσμια πανδημία.

- Στις 11 Μαρτίου, ο Πρόεδρος Τραμπ ανακοίνωσε 30ήμερη αναστολή των υπερατλαντικών πτήσεων –εξαιρουμένων εκείνων από το Ηνωμένο Βασίλειο.

(Εδώ θα μπορούσα να εντοπίσω παλαιότερα κομβικά συμβάντα στον ιστό της Συναίνεσης, όλα την 11η Μαρτίου, αλλά δεν θα το κάνω. Απλώς ψάξτε να δείτε τι έγινε αυτή την ημερομηνία σε έτη όπως 1977, 1985, 2004, 2011 και άλλα. Ίσως επανέλθω σε μελλοντικό βιβλίο).


Δεν θα εξετάσω τώρα εάν η αντίδραση της ανθρωπότητας στην πανδημία είναι δικαιολογημένη και εάν τα πρωτόφαντα μέτρα θα προκαλέσουν απείρως μεγαλύτερη ζημιά από την ίδια την επιδημία. Ο πόνος και το μαρτύριο είναι το ίδιο, είτε οφείλονται σε σωματικά αιτία, είτε σε ψυχολογικά. Ουσιαστικά η ανθρωπότητα έφαγε μια γερή κλοτσιά στα καλά καθούμενα και μένει ακόμα μουδιασμένη διότι, όπως και σε κάθε κλοτσιά, το μούδιασμα προηγείται του πόνου. Όλα έχουν παγώσει, σταματήσει, μαρμαρώσει επί τόπου. Περάσαμε σε μια Αστραπιαία Κατάψυξη.


Πότε έπεσε αυτή η κλοτσιά; Κανά δυο βδομάδες πριν; Δεν θυμάστε ακριβώς, έτσι; Σαν το Κβαντικό-Τεκτονικό Συμβάν να έχει αρχίσει να σβήνει και τη συλλογική μνήμη, έτσι; Ούτως ή άλλως τα ξέφτια θα ανασυναρμολογηθούν. Έχει ξαναγίνει αυτό πάμπολλες φορές. Η αβεβαιότητα και η απροσδιοριστία έγιναν απτές, χειροπιαστές και θα αναγκαστώ να χρησιμοποιήσω αυτό το πολυφορεμένο κλισέ «It’s the end of the world as we know it», (σαν το παλιό κομμάτι των REM, το οποίο ανέκαθεν απεχθανόμουν).


Και άραγε δεν είναι παράξενο κάτι άλλο; Μέχρι πρότινος η Γκρέτα κι οι υστερικοί οικοταλιμπάν ομοϊδεάτες της τσίριζαν ότι έπρεπε να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε αεροπλάνο, να μην ταξιδεύουμε, να μείνουμε σπίτι για να εξαλείψουμε το Αποτύπωμα του Άνθρακα, αυτό το Ύστατο Αμάρτημα του 21ου αιώνα.


Ε, λοιπόν, γεννηθήτω το θέλημά της! Ούτε αεροπορικές πτήσεις, ούτε ταξίδια, κλειστά σύνορα. Εν μία νυκτι! Όλοι γίνανε όψιμα φανατικοί Μενουμεσπιτάκηδες (κάποιοι και φανατικότεροι της Γκρέτας). Το βδελυρό Αποτύπωμα Άνθρακα μειώθηκε. Κολυμπάνε δελφίνια λέει στα κανάλια της Βενετίας (ναι, πώς!), καθάρισε ο ουρανός, κελαηδάνε τα πουλάκια, σώθηκε η Φύση κι ο Πλανήτης (λέμε τώρα…).


Δεν είναι παράξενη η Συγχρονία αυτή; Δεν είναι παράξενο που αυτοκλειδωνόμαστε μετά μεγάλης χαράς, σαν να μπαίνουμε σε τάφο. Κι αν αυτό παραπέμπει συμβολικά σε Οσιρικά (και άλλα) Μυστήρια, ε, τότε πάμε αλλού…


Α, ναι, στο μεταξύ η Γκρέτα ανακοίνωσε στις 24 Μαρτίου ότι «πιθανότατα» είναι φορέας του κορωνοϊού, αφού παρουσίασε συμπτώματα μετά την επιστροφή της στη Σουηδία από ένα ταξίδι. (εδώ)


Σημαίνοντα πρόσωπα –μεγάλης συμβολικής σημασίας- εξαφανίζονται από το προσκήνιο, ως δια μαγείας. Και κανείς δημοσιογράφος δεν αναρωτιέται γι αυτό (κι ας μην αναφερθώ στην εγχώρια πολιτική σκηνή). Ο Πάπας είναι εξαφανισμένος (μάλιστα στα τέλη Φεβρουαρίου είχε ανακοινωθεί ότι ήταν άρρωστος). Η Ελισάβετ αναχώρησε άρον άρον για το Ουίνδσωρ. Η Μέκκα κλείνει για πρώτη φορά στην ιστορία. Το επερχόμενο Πάσχα θα γίνει κεκλεισμένων των θυρών για Εβραίους και Χριστιανούς πανταχόθεν. Στην Ισπανία συνέβη κάτι πρωτοφανές στις 20 Μαρτίου. Μόλις εμφανίστηκε ο βασιλιάς Φίλιππος κοντά στο παλάτι που διαμένει για να μιλήσει στο λαό για την κατάσταση με τον κορωνοϊό, χιλιάδες άνθρωποι ξεκίνησαν να χτυπούν κατσαρόλες στα μπαλκόνια τους. «Κορώνα τσάο» φώναζαν και δεν εννοούσαν τον κορωνοϊό αλλά τη βασιλική κορώνα.

Αφού η Ιταλία μοιάζει με μπότα, δεν είναι φυσιολογικό όταν φας κλοτσιά από αυτήν να σου έρθει ο ουρανός σφοντύλι;;


Παρεμπιπτόντως, το εξαντλημένο βιβλίο μου Μαύρα Υπόγεια Ρεύματα, (2001)που αφορούσε επιδημίες και όχι μόνο, θα επανεκδοθεί οσονούπω από τις εκδόσεις Άλλωστε λόγω επικαιρότητας και λόγω συγκυριακής ζήτησης.


Μείνετε συντονισμένοι! Το σίριαλ θα συνεχιστεί. (το μόνο σίγουρο…)

1,793 views
Scripta Volant
  • Facebook Social Icon

"Όπως το ρυάκι έχει Πραγματική Βούληση να ρέει κατηφορικά και όχι ανηφορικά, έτσι κι αυτός που έχει ανακαλύψει την Πραγματική του Βούληση, ρέει σύμφωνα με αυτό που «πρέπει» να κάνει".

© 2023 by Going Places. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now