Ο Νίκος Σεργιανόπουλος (1952-2008) ήταν ηθοποιός του θεάτρου και της τηλεόρασης. Έπαιξε σε πολλά θεατρικά έργα όπως επίσης και στην τηλεόραση -με σημαντικότερο τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημοφιλέστατη σειρά «Δύο Ξένοι» (1997-1999), με την οποία καθιερώθηκε στο ευρύ κοινό. Η σειρά εξιστορούσε τον έρωτα του σκηνοθέτη και καθηγητή υποκριτικής Κωνσταντίνου Μαρκορά (Νίκος Σεργιανόπουλος) και της τηλεπαρουσιάστριας της πρωινής εκπομπής "Πρωινό χαμόγελο" Μαρίνας Κουντουράτου (Εβελίνα Παπούλια) μέσα από χιουμοριστικές καταστάσεις και την προσπάθεια να κρύψουν τον έρωτα τους από τους άλλους, αλλά πολλές φορές και από τον ίδιο τους τον εαυτό.
Παρότι ο Σεργιανόπουλος ήταν καθιερωμένος ως ζεν πρεμιέ, στην πραγματικότητα ήταν ομοφυλόφιλος. Αντιμετώπιζε επίσης πρόβλημα εξάρτησης από αλκοόλ και ναρκωτικά (είχε συλληφθεί κιόλας για το λόγο αυτό), ενώ συχνά αναζητούσε την πρόσκαιρη ηδονή μέσα από περιστασιακές γνωριμίες. Αυτό δυστυχώς υπήρξε και η αιτία του τραγικού θανάτου του.
Στις 4 Ιουνίου 2008 βρέθηκε δολοφονημένος στο διαμέρισμά του, στην οδό Μετεώρων στο Παγκράτι. Είχε δεχτεί 21 μαχαιριές στην καρδιά, το λαιμό και τους πνεύμονες. Έπειτα από ταυτοποίηση δακτυλικών αποτυπωμάτων, συνελήφθη τον Ιούλιο ο Γεωργιανός Νταβίντ Μουρτινέλι, ο οποίος τελικά ομολόγησε το έγκλημα. Αρχικά καταδικάστηκε σε 20 χρόνια φυλάκιση, αλλά αργότερα σε ισόβια κάθειρξη.
Ένα περίεργο κουβάρι από νήματα νοήματος ξετυλίγεται με εστία το τραγικό αυτό περιστατικό που συγκλόνισε το πανελλήνιο, μια ο Σεργιανόπουλος ήταν ιδιαίτερα αγαπητός ηθοποιός.
Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά τη δολοφονία, στις 8 Οκτωβρίου 2009, η αδελφή του θύματος, Ευρυδίκη Παπαθεοδώρου πέθανε από καρκίνο.
Στις 20 Ιουλίου 2011, ο Χρήστος Παπαθεοδώρου, σύζυγος της Ευρυδίκης επί τριάντα και πλέον χρόνια, πεθαίνει κι αυτός από καρκίνο.
Και στις 8 Οκτωβρίου 2012, η 86χρονη Νικολέττα Σεργιανοπούλου, μητέρα του δολοφονημένου ηθοποιού αφήνει την τελευταία της πνοή –ακριβώς τρία χρόνια μετά την κόρη της.
Ο γνωστός δικηγόρος και συνήγορος της οικογένειας του ηθοποιού, Αλέξης Στεφανάκης, είπε χαρακτηριστικά: «Η προσωπική ζωή του Νίκου δεν είχε να κάνει με ηδονή, αλλά με αυτομαστίγωμα. Έχουμε έναν άνθρωπο ο οποίος τα έχει όλα και την ίδια στιγμή δεν αποδέχεται τον εαυτό του. Η προσωπική ζωή του Νίκου δεν εξηγείται με αυτό τον βηματισμό, είναι πολύ βαθύτερο το θέμα και αφορά μια δική του διαδρομή, μια δική του αποδοχή και κατά πόσο ήταν αποδεκτός και οικογενειακά και σε όλο το κομμάτι αυτό. Είναι ένας τρόπος δικιάς του τιμωρίας».
Ο Σεργιανόπουλος ήταν μια τραγική μορφή: μην έχοντας αποδεχτεί την ιδιαιτερότητά του, υποδυόταν ένα δημοφιλέστατο «γοητευτικό αρσενικό» ενώ στην ιδιωτική του ζωή αποζητούσε τον πρόσκαιρο ομοφυλοφιλικό έρωτα. Άλλωστε το «θέατρο» αυτό ήταν και η κεντρική ιδέα του σίριαλ «Δύο Ξένοι»: το πρωταγωνιστικό ζευγάρι έπρεπε να κρύβει τον έρωτά του πάση θυσία από όλους, ακόμα και από τον ίδιο τους τον εαυτό. Αυτή η αντίθεση, συν κάποιες άλλες ανεξακρίβωτες παράμετροι, ίσως να έπαιξαν κρίσιμο ρόλο στα διάφορα «νήματα συνήχησης» που ξεκινούν.
Στο σίριαλ, η σκηνή που πρωτοεκδηλώθηκε ο έρωτας των δυο πρωταγωνιστών, ήταν μετά από ένα μαχαίρωμα. Οι δυο τους έχουν πάει στο Λυκαβηττό για πρόβα. Ενώ εκείνη προσπαθεί να βγάλει συναίσθημα έρχονται ληστές, τον μαχαιρώνουν (όχι θανάσιμα) κι εκείνη τον κλαίει. Πολύ απλά, ο Σεργιανόπουλος παραλίγο να πεθάνει από μαχαίρωμα (στο σίριαλ).
Στο σίριαλ ο Σεργιανόπουλος υποδυόταν τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Μαρκορά. Το Μαρκοράς προέρχεται από το λατινικό Μερκούριους, δηλαδή τον δικό μας Ερμή. Ο Ερμής ήταν, μεταξύ άλλων, και ψυχοπομπός θεότητα. Έτσι λοιπόν, ως άλλος Ερμής-Μερκούριος, ο Σεργιανόπουλος πήρε στον τάφο την αδελφή του, τον γαμπρό του και τη μητέρα του, σιγά σιγά, σαν σε τραγικό έργο.
Άλλωστε στο περιστατικό στο Λυκαβηττό στο σίριαλ, Μαρκοράς και Κουντουράτου είχαν πάει ώστε η τελευταία να κάνει πρόβα στην «Αντιγόνη» –την αρχετυπική τραγωδία.
Ο φόνος έγινε στο διαμέρισμα του ηθοποιού, στην οδό Μετεώρων 14, στο Παγκράτι. Στο Google Instant Street View μπορεί κανείς να δει πως η πολυκατοικία αυτή βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι, αποτελούμενο από τις οδούς Μετεώρων, Δαμάρεως (η οποία τελειώνει εκεί) και Αγαρίστης.
Η αρχετυπική αρχαία θεά των σταυροδρομιών και του Κάτω Κόσμου (και αρκετών άλλων) ήταν η Εκάτη. Άλλη θεά που σχετιζόταν με τα σταυροδρόμια ήταν και η Άρτεμις.
Στο ισόγειο της πολυκατοικίας του Σεργιανόπουλου, υπάρχει η «Λέσχη Φιλίας του Αγίου Αρτεμίου». Ο Μεγαλομάρτυς Αρτέμιος είναι προστάτης της Αστυνομίας και πολιούχος της Μυκόνου. Και βεβαίως το νησί αυτό είναι συνυφασμένο, καλώς ή κακώς, με την γκέι σκηνή, εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Απέναντι από την πολυκατοικία, υπήρχε γραμμένο στον τοίχο το σύνθημα: «Κουντουρή-Τσιρώνη 29.3.2007, Θ-13, Δεν Ξεχνώ, Μιχάλη Ζεις» (υπήρχε τουλάχιστον μέχρι τον Αύγουστο του 2011, επειδή λίγο πιο κάτω η φωτογράφηση του Google ανάγεται στο 2014 και δείχνει τον τοίχο φρεσκοβαμμένο και το σύνθημα εξαφανισμένο).
Το σύνθημα αυτό αφορούσε το μαχαίρωμα του οπαδού του ΠΑΟ Μιχάλη Φιλόπουλου τη συγκεκριμένη ημερομηνία στην Παιανία από χούλιγκαν του Ολυμπιακού. Ο Κουντούρης ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ολυμπιακού, και λέγεται ότι ήταν στους δράστες. Ο Τσιρώνης ήταν υπεύθυνος της αστυνομίας για εκείνο το παιχνίδι, και μετά έγινε διευθυντής ασφαλείας στην ΠΑΕ Ολυμπιακός.
Και βεβαίως ο Σεργιανόπουλος σκοτώθηκε με 21 μαχαιριές.
Θυμόμαστε ότι στο σίριαλ «Δυο Ξένοι», η έτερη "Ξένη" του σήριαλ ήταν η Εβελίνα Παπούλια, που υποδύετο την "Μαρίνα Κουντουρά-του ".
Ας δούμε λίγο τους άλλους δρόμους του σταυροδρομίου.
Η οδός Αγαρίστης πήρε το όνομά της από την κόρη του Κλεισθένη ο οποίος ήθελε να την καλοπαντρέψει κι είχε καλέσει ένα σωρό μνηστήρες τους οποίους περνούσε από διάφορα τεστ. Ο Κλεισθένης κατέληξε στον Ιπποκλείδη. Όμως ο Ιπποκλείδης, έχοντας πιει μια θάλασσα κρασί, έγινε ντάγκλα, άρχισε να χορεύει άσεμνα, σήκωσε το χιτώνα του και άρχισε να μοστράρει τα αχαμνά του. Όπως ήταν φυσικό, ο Κλεισθένης τα πήρε στο κρανίο και φώναξε στον Ιπποκλείδη ότι δεν είχε πλέον καμία ελπίδα να γίνει γαμπρός του. Κι ο Ιπποκλείδης του απάντησε: «Ου φροντίς Ιπποκλείδη» (σε ελεύθερη μετάφραση: «Στ’ @ρχίδι@ του, τού Ιπποκλείδη»).
Σύμφωνα με την κατάθεσή του, ο Γεωργιανός δολοφόνος έσφαξε άγρια τον Σεργιανόπουλο επειδή ο τελευταίος τον απείλησε με μαχαίρι, έβγαλε έξω το πέος του και του ζήτησε στοματικό έρωτα –κι έτσι του πρόσβαλε τον... ανδρισμό του. Προηγουμένως κι οι δυο είχαν γίνει ντάγκλα από αλκοόλ και ναρκωτικά. Η όποια ομοιότητα με το σκηνικό στο σπίτι του Κλεισθένη, δεν είναι καθόλου συμπτωματική.
Ας δούμε τον άλλο δρόμο τώρα, την οδό Δαμάρεως. Αυτή πήρε το όνομά της από τη Δάμαρι. Η Δάμαρις, ήταν η πρώτη Αθηναία που πίστεψε στο κήρυγμα του αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο. Μάλιστα βαφτίστηκε μαζί με τον Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη. Παρότι βαφτίστηκαν κι άλλοι Αθηναίοι, η Δάμαρις και ο Διονύσιος είναι οι μόνοι που αναφέρονται ονομαστικά στις Πράξεις των Αποστόλων.
Στο σίριαλ «Δυο Ξένοι», η μάνα του Σεργιανόπουλου (Ντίνα Κώνστα) λεγόταν Ντένη Μαρκορά. Από το Διονυσία, βεβαίως…
Κάπου εδώ υπάρχει μια «συνήχηση» με τα Επτάνησα. Γιατί;
► Ο γνωστός σολωμικός ποιητής Γεράσιμος Μαρκοράς (1826-1911) έζησε στην Κέρκυρα, αλλά ήταν κεφαλλονίτικης καταγωγής.
► Ο Αλέξανδρος Ρήγας –από τους δημιουργούς και ηθοποιούς των «Δυο Ξένων»- ονομάζεται Σιδεράτος στο σίριαλ (κεφαλλονίτικο επίθετο).
► Η Εβελίνα Παπούλια ονομάζεται Κουντουράτου (επίσης κεφαλλονίτικο).
► Και το Ντένη-Διονυσία παραπέμπει στην Ζάκυνθο (έτερος Άγιος Διονύσιος εκεί)
► Γεράσιμος (κλασικό κεφαλλονίτικο όνομα) και Αρτέμιος συνεορτάζουν στις 20 Οκτωβρίου.
Παραμένουμε στους δρόμους γύρω από το τετράγωνο της μοιραίας πολυκατοικίας. Ο κάθετος στην οδό Μετεώρων δρόμος που κλείνει το τετράγωνο από ανατολικά, ονομάζεται Αμήτορος. Ο Αμήτωρ ήταν ένας αρχαίος κιθαρωδός ερωτικών ποιημάτων. Πάλι το ερωτικό στοιχείο εδώ…
Ένα μικρό, αδιέξοδο δρομάκι που ξεκινά από την Αμήτορος και καταλήγει ακριβώς πίσω από την μοιραία πολυκατοικία, ονομάζεται οδός Ώτου. Ο Ώτος ήταν μυθικός γίγαντας. Σύμφωνα με μια εκδοχή, μαζί με τον γίγαντα Εφιάλτη προσπάθησαν να ανέβουν στον ουρανό, αλλά τους κεραυνοβόλησε ο Δίας επειδή ήσαν κολλημένοι σε ένα σώμα με διπλά μέλη, χέρια, πόδια, και όργανα. Κοντολογίς αποτελούσαν ένα «γύνανδρο».
Πιο πίσω είναι η οδός Ανδροκλέους (το κλέος [δόξα] του άνδρα)… Αδιέξοδο κι αυτή, όπως και η Ώτου, όπως το ψυχοσεξουαλικό αδιέξοδο που σφράγισε τη ζωή του άτυχου Σεργιανόπουλου, ο οποίος πάσχιζε να υποδύεται το αρσενικό, αλλά που δεν αποδεχόταν την «γύνανδρη» φύση του.
Και last but not least: Τα Μουσικά Βραβεία Αρίων διοργανώθηκαν για έξι χρονιές από το 2002 ως το 2007. Στην πρώτη απονομή, απονεμητές της βραδιάς ήταν (μεταξύ και άλλων):
► Καίτη Γαρμπή και Νίκος Σεργιανόπουλος (ποπ καλύτερος τραγουδιστής)
► Πάνος Σιόμπολος (παραδοσιακός δίσκος)
► Έλενα Κουντουρά και Άκης Σακελλαρίου (καλύτερος ποπ δίσκος)
Ο θρυλικός αστυνομικός ρεπόρτερ Σιόμπολος ήταν από τους πρώτους που μπήκαν στο ρετιρέ του Σεργιανόπουλου και τον είδαν κατακρεουργημένο (το περιστατικό περιγράφεται λεπτομερώς στο βιβλίο του Σιόμπολου «Εγκλήματα που Συγκλόνισαν την Ελλάδα»).
Στα βραβεία Αρίων του 2002, παρουσιαστές ήταν η Μαρία Μπακοδήμου και ο Φώτης Σεργουλόπουλος (φανερό το name game).
Άλλωστε το name game μπορεί να εντοπιστεί και στην σχέση του ονόματος Σεργιανόπουλος = από το «σεργιάνι», που με τη σειρά του παραπέμπει στο σταυροδρόμι, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο ο άτυχος ηθοποιός αναζητούσε πρόσκαιρους εραστές, σεργιανίζοντας στους νυχτερινούς δρόμους της Αθήνας…
Comments