Η Συναίνεση Φλουτάρει και «Δεν Είμαστε Πια στο Κάνσας»

Τρέχουν εξελίξεις, τρέχω κι εγώ να παρακολουθήσω τα νήματα νοήματος που ξετυλίγονται, κόβονται, μπλέκονται και ξαναμπλέκονται. Και –ακόμα χειρότερα- κατόπιν το κουβάρι αναδιατάσσεται από μόνο του. Αλλά έτσι πάει το πράγμα.

Φτάσαμε σε μια κρίσιμη καμπή όπου η Συναίνεση έχει αρχίσει να ραγίζει και να φλουτάρει. Σαν υπερεκτεθειμένα πλάνα ταινίας, το ένα πάνω στο άλλο. Η ίδια η κοινωνία παγκοσμίως γίνεται virtual με κβαντικό (ασυνεχή-σπασμωδικό-απότομο) τρόπο. Βιντεοκλήσεις, πιστωτικές κάρτες, ηλεκτρονικές συναλλαγές, τηλεψώνια, online gaming, Netflix, Pornhub και δεν συμμαζεύεται. Ο ίδιος ο χρόνος έχει μεταβληθεί –επειδή ο χρόνος δεν είναι μόνο το ρολόι.

Ο λογαριασμός θα έρθει στο τέλος βέβαια. Προς το παρόν ψωνίζουμε… Αλλά «δεν είμαστε πια στο Κάνσας».


Υπάρχει μια αμερικανική έκφραση: «Δεν είμαστε πια στο Κάνσας» («We're not in Kansas anymore»). Σημαίνει ότι ξεφύγαμε από ό,τι θεωρείται φυσιολογικό, σημαίνει ότι εισήλθαμε σε μια κατάσταση που είναι ανοίκεια και δυσάρεστη. Αλλόκοτη. Τρομακτική. Εξωπραγματική. Προήλθε από μια ατάκα της πιτσιρίκας πρωταγωνίστριας Ντόροθυ στην ταινία φαντασίας «The Wizard of Oz» (1939).

Άλλωστε η αίσθηση του Εξωπραγματικού, ή ο περίφημος Παράγοντας Οζ, χαρακτηρίζει την κατάσταση που βιώνουμε.


Α, ναι, στο μεταξύ το γνωστό συγκρότημα Kansas ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει το νέο του άλμπουμ με το σημαδιακό τίτλο «Η Απουσία της Παρουσίας» (The Absence of Presence) –κάτι που εκφράζει πολύ καλά αυτά περί φλουταρίσματος της Συναίνεσης.


Λοιπόν, γίνονται πολλές συγκρίσεις της παρούσας πανδημίας με εκείνη της περίφημης Ισπανικής Γρίπης του 1918 (η οποία μόνο ισπανική δεν ήταν). Διίστανται οι γνώμες σχετικά με την προέλευσή της αλλά, σύμφωνα με κάποιες μελέτες (φυλογενετική ανάλυση), η γρίπη ξεκίνησε στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα από το Κάνσας. Τα πρώτα κρούσματα σημειώθηκαν στην επαρχία Χάσκελ και σε ένα στρατόπεδο στο Φορτ Ράιλυ στις αρχές Μαρτίου του 1918. Κατόπιν οι στρατιώτες πήγαν στην Ευρώπη για να πολεμήσουν –και η συνέχεια κατανοητή.

Στο μεταξύ στο Κάνσας βρίσκεται το γεωγραφικό κέντρο των ηπειρωτικών ΗΠΑ, αποτελώντας την μια κορυφή ενός (σχεδόν) ορθογωνίου τριγώνου με το Χάσκελ και το Φορτ Ράιλυ. Η δε σημαία του (κατεξοχήν γεωργικού) Κάνσας είναι ενδιαφέρουσα: έχει έναν ανατέλλοντα Ήλιο, ένα ηλιοτρόπιο από πάνω και το ρητό Ad Astra per Aspera («στα άστρα δια μέσου της στενωπού»). Σας θύμισε μήπως το στέμμα (κορώνα) και τους σχετικούς συνειρμούς;


Κι η ονομασία Χάσκελ (Haskell) προέρχεται μάλλον από το νορμανδικό όνομα Aschetil που σημαίνει «κρανοφόρος θεός». Τι κράνος, τι στέμμα από μια άποψη…


Προηγουμένως, ψάχνοντας πληροφορίες για το κείμενο αυτό, μου βγήκε μια τοπική είδηση του Χάσκελ, για τη σύλληψη ενός τύπου για παιδική πορνογραφία.


Πάλι το παιδί - Εστεμμένο και Κυριαρχικό - Ωρος κι όλα αυτά που είπαμε σε προηγούμενες αναρτήσεις.


Στο μεταξύ είπαμε και για τον κομήτη ATLAS που πλησιάζει τη Γη και ίσως να λάμψει τρελά στο μαγιάτικο ουρανό. Στην σπονδυλωτή ταινία «Cloud Atlas» (2012), η τελευταία σκηνή είναι λίαν αποκαλυπτικοπροφητική:


Από τον JakeKotze εδώ:


Το 2017-18 προβλήθηκε η τηλεοπτική σειρά Salvation με αντικείμενο τις προσπάθειες της ανθρωπότητας να εκτρέψει έναν αστεροειδή ο οποίος θα πέσει στη Γη, αφανίζοντας τον πολιτισμό. Το απόρρητο πρόγραμμα εκτροπής του λέγεται Project Atlas. Ο αστεροειδής λέγεται Samson ( = Σαμψών, που στα Εβραϊκά σημαίνει Ήλιος). Άντε πάλι το στέμμα και οι συνειρμοί… Στο τέλος της δεύτερης σαιζόν (προσοχή, τεράστιο spoiler alert αν έχετε σκοπό να το παρακολουθήσετε!) αποκαλύπτεται πως ο αστεροειδής είναι ένα τεράστιο εξωγήινο διαστημόπλοιο που φέρνει λιγάκι και με τον… κορωνοϊό!



Είναι ενδιαφέρον πάντως ότι το Salvation ξεκίνησε να προβάλλεται τον Ιούλιο του 2017 και τρεις μήνες μετά, εντοπίστηκε ο περίφημος Ομουαμούα, ο εξωηλιακός αστεροειδής που μπήκε στο Ηλιακό Σύστημα, πλησίασε τον Ήλιο και έφυγε πάλι για κόσμους μακρινούς. Κάποιοι έχουν υποθέσει πως επρόκειτο για εξωγήινο τεχνούργημα –κάτι σαν «Rendezvous with Rama» του Άρθουρ Κλαρκ (1972) στο οποίο ένας εξωηλιακός αστεροειδής που πλησιάζει τον Ήλιο αποδεικνύεται εξωγήινο διαστημόπλοιο.

«Ραντεβού με το Ράμα» Πειραματικό φιλμ του φοιτητή Philip Mahoney του Vancouver Film School, διάρκειας δυστυχώς μόνο 3:49.


Υπάρχει κι ένας δορυφόρος του Κρόνου που λέγεται Άτλας, και ο οποίος έχει ένα αρκετά αλλόκοτο σχήμα (μοιάζει λίγο με παραδοσιακό UFO), όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες (2005) του διαστημικού βολιστήρα Cassini. Αλλά υπάρχει και ένας ήλιος Άτλας –το τριπλό άστρο 27 του Ταύρου, κοντά στις Πλειάδες (των οποίων ήταν και ο μυθολογικός πατεράς).

Ένα άλλο σίριαλ, το Travelers του Netflix, υπερκαλύπτει το Salvation, επειδή προβλήθηκε το 2016-2018. Στο μέλλον, μια ομάδα ανθρώπων υπό την καθοδήγηση μιας Τεχνητής Νοημοσύνης μεταφέρουν τις συνειδήσεις τους πίσω στον 21ο αιώνα, έχοντας σαν αποστολή να αλλάξουν την ιστορία, αποτρέποντας έναν αστεροειδή από το να πλήξει τη Γη. Ο αστεροειδής λέγεται Helios 685. Σαν τον άλλον, τον Σαμψών, που προέκυψε εξωγήινο διαστημόπλοιο.


Ας το τραβήξουμε λίγο ακόμα με τα ρημάδια τα νήματα.

Πώς είναι το «Atlas» αντιστρόφως; «Salta». Ήτοι, «πηδώ, εκτινάσσομαι» στα Ιταλικά. Ιταλία, έτσι; Το 2020 είναι και δίσεκτο έτος (πανάθεμά το), ή Leap Year αγγλιστί. «Leap» σημαίνει «πηδώ, εκτινάσσομαι» (σαν αυτό που έχει πάθει η ανθρωπότητα αυτή την εποχή, εκτινασσόμενη σε μια νέα κατάσταση). Και το «Salta», το «αντιποδικό» του «Atlas», είναι η ονομασία μιας πόλης στη βόρεια Αργεντινή, αρκετά κοντά εκεί όπου βρίσκονται οι αντίποδες του Βουχάν, της κινεζικής πόλης απ’ όπου ξεκίνησε η πανδημία.


Πού είναι οι αντίποδες της Ιταλίας άραγε; Στον Ειρηνικό Ωκεανό, αρκετά κοντά στη Νέα Ζηλανδία. Η οποία ανεστραμμένη δυο φορές, μοιάζει πολύ με την Ιταλία. Αυτή ακριβώς η κατοπτρική συμμετρία είχε στην πραγματικότητα χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο μάρκετινγκ το 19ο αιώνα, προκειμένου να προσελκύσει Ιταλούς μετανάστες στη Νέα Ζηλανδία.

Πάμε κάπου αλλού τώρα. Ο πρώτος θάνατος από κορωνοϊό στις ΗΠΑ συνέβη την 29η Φεβρουαρίου (την LeapDay, βεβαίως βεβαίως). Πού; Στην επαρχία King(Βασιλιάς = στέμμα) της πολιτείας Ουάσινγκτον, στο νοσοκομείο Evergreen(Αειθαλές ή Αειπράσινο αν θέλετε).


Στην προηγούμενη ανάρτηση μιλήσαμε για Άγιο Πατρίκιο, τον Όσιρη (τον πατέρα του του (Υ)ιού Ώρου, του «Εστεμμένου και Κατακτητικού Παιδιού», τη 17η Μαρτίου, τον Πράσινο Άνθρωπο που ταυτίζεται με τον Όσιρη, καθόσον ο τελευταίος ήταν και θεός της γεωργίας. Αν οι Αιγύπτιοι κατοικούσαν στο (κατεξοχήν αγροτικό-πράσινο) Κάνσας, σίγουρα στη σημαία θα έβαζαν τον Όσιρη.


17 είπαμε; Μια μέρα πριν την Leap Day, ανακοινώθηκε η ανακάλυψη ενός ξίφους ηλικίας 5.000 ετών, με προέλευση από την Ανατολία. Πού; Σε ένα μοναστήρι σε ένα νησάκι της Βενετίας, το San Lazzaro degli Armeni, τον Άγιο Λάζαρο δηλαδή. Το νησάκι ήταν παλιά αποικία λεπρών (αρρώστια που προ αιώνων προκαλούσε υπερφυσικό φόβο, καλή ώρα όπως σήμερα ο κορωνοϊός). Το 1717 η Βενετία έδωσε το νησί σε έναν Αρμένη Καθολικό μοναχό ο οποίος έφτιαξε εκεί ένα μοναστήρι. Μια αρχαιολόγος ανακάλυψε το ξίφος όταν επισκέφτηκε το νησί το 2017. Το δε ξίφος είναι πολύ μεγάλης αξίας, αφού είναι ένα από τα αρχαιότερα στον κόσμο. Έχει μήκος 17 ίντσες. Κατά μια εκδοχή το εβραϊκό Ελεάζαρ/Λάζαρος είναι αιγυπτιακής ρίζας και σημαίνει "Θεός Όσιρις". Το ξίφος είναι αρχετυπικά φαλλικό σύμβολο. Κι ο «Φαλλός του Όσιρη» παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αιγυπτιακή θρησκεία-μυθολογία.


Ας βάλουμε και τους αντίποδες στο παιχνίδι. Πότε ανακήρυξε η WHO ότι είμαστε σε πανδημία; Στις 11 Μαρτίου. Η 11η Μαρτίου σε δίσεκτα χρόνια είναι η 71η μέρα του έτους.

Μια μέρα πριν την ανακοίνωση για το ξίφος του Λάζαρου-Όσιρη, στις 27 Φεβρουαρίου, ο Μπομπ Ντύλαν ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός νέου τραγουδιού του, του «Murder Most Foul». Πόσο διαρκεί το τραγούδι; 17 λεπτά. Από πότε είχε να βγάλει νέο τραγούδι; Εδώ και οκτώ (1+7) χρόνια, δηλαδή από το 2012, όταν ο ίδιος ήταν 71 ετών. Μη με ρωτάτε γιατί βαστάει 17 λεπτά, έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν άντεχα να ακούω τον Μπομπ Ντύλαν πάνω από 1-2 λεπτά. Για τι πράγμα μιλάει το τραγούδι; Για τη δολοφονία του Κέννεντυ. Δεν ξέρω γιατί τη θυμήθηκε τώρα ο Ντύλαν, μετά από πενήν