Η Συναίνεση Φλουτάρει και «Δεν Είμαστε Πια στο Κάνσας»

Τρέχουν εξελίξεις, τρέχω κι εγώ να παρακολουθήσω τα νήματα νοήματος που ξετυλίγονται, κόβονται, μπλέκονται και ξαναμπλέκονται. Και –ακόμα χειρότερα- κατόπιν το κουβάρι αναδιατάσσεται από μόνο του. Αλλά έτσι πάει το πράγμα.

Φτάσαμε σε μια κρίσιμη καμπή όπου η Συναίνεση έχει αρχίσει να ραγίζει και να φλουτάρει. Σαν υπερεκτεθειμένα πλάνα ταινίας, το ένα πάνω στο άλλο. Η ίδια η κοινωνία παγκοσμίως γίνεται virtual με κβαντικό (ασυνεχή-σπασμωδικό-απότομο) τρόπο. Βιντεοκλήσεις, πιστωτικές κάρτες, ηλεκτρονικές συναλλαγές, τηλεψώνια, online gaming, Netflix, Pornhub και δεν συμμαζεύεται. Ο ίδιος ο χρόνος έχει μεταβληθεί –επειδή ο χρόνος δεν είναι μόνο το ρολόι.

Ο λογαριασμός θα έρθει στο τέλος βέβαια. Προς το παρόν ψωνίζουμε… Αλλά «δεν είμαστε πια στο Κάνσας».


Υπάρχει μια αμερικανική έκφραση: «Δεν είμαστε πια στο Κάνσας» («We're not in Kansas anymore»). Σημαίνει ότι ξεφύγαμε από ό,τι θεωρείται φυσιολογικό, σημαίνει ότι εισήλθαμε σε μια κατάσταση που είναι ανοίκεια και δυσάρεστη. Αλλόκοτη. Τρομακτική. Εξωπραγματική. Προήλθε από μια ατάκα της πιτσιρίκας πρωταγωνίστριας Ντόροθυ στην ταινία φαντασίας «The Wizard of Oz» (1939).

Άλλωστε η αίσθηση του Εξωπραγματικού, ή ο περίφημος Παράγοντας Οζ, χαρακτηρίζει την κατάσταση που βιώνουμε.


Α, ναι, στο μεταξύ το γνωστό συγκρότημα Kansas ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει το νέο του άλμπουμ με το σημαδιακό τίτλο «Η Απουσία της Παρουσίας» (The Absence of Presence) –κάτι που εκφράζει πολύ καλά αυτά περί φλουταρίσματος της Συναίνεσης.


Λοιπόν, γίνονται πολλές συγκρίσεις της παρούσας πανδημίας με εκείνη της περίφημης Ισπανικής Γρίπης του 1918 (η οποία μόνο ισπανική δεν ήταν). Διίστανται οι γνώμες σχετικά με την προέλευσή της αλλά, σύμφωνα με κάποιες μελέτες (φυλογενετική ανάλυση), η γρίπη ξεκίνησε στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα από το Κάνσας. Τα πρώτα κρούσματα σημειώθηκαν στην επαρχία Χάσκελ και σε ένα στρατόπεδο στο Φορτ Ράιλυ στις αρχές Μαρτίου του 1918. Κατόπιν οι στρατιώτες πήγαν στην Ευρώπη για να πολεμήσουν –και η συνέχεια κατανοητή.

Στο μεταξύ στο Κάνσας βρίσκεται το γεωγραφικό κέντρο των ηπειρωτικών ΗΠΑ, αποτελώντας την μια κορυφή ενός (σχεδόν) ορθογωνίου τριγώνου με το Χάσκελ και το Φορτ Ράιλυ. Η δε σημαία του (κατεξοχήν γεωργικού) Κάνσας είναι ενδιαφέρουσα: έχει έναν ανατέλλοντα Ήλιο, ένα ηλιοτρόπιο από πάνω και το ρητό Ad Astra per Aspera («στα άστρα δια μέσου της στενωπού»). Σας θύμισε μήπως το στέμμα (κορώνα) και τους σχετικούς συνειρμούς;


Κι η ονομασία Χάσκελ (Haskell) προέρχεται μάλλον από το νορμανδικό όνομα Aschetil που σημαίνει «κρανοφόρος θεός». Τι κράνος, τι στέμμα από μια άποψη…


Προηγουμένως, ψάχνοντας πληροφορίες για το κείμενο αυτό, μου βγήκε μια τοπική είδηση του Χάσκελ, για τη σύλληψη ενός τύπου για παιδική πορνογραφία.


Πάλι το παιδί - Εστεμμένο και Κυριαρχικό - Ωρος κι όλα αυτά που είπαμε σε προηγούμενες αναρτήσεις.


Στο μεταξύ είπαμε και για τον κομήτη ATLAS που πλησιάζει τη Γη και ίσως να λάμψει τρελά στο μαγιάτικο ουρανό. Στην σπονδυλωτή ταινία «Cloud Atlas» (2012), η τελευταία σκηνή είναι λίαν αποκαλυπτικοπροφητική:


Από τον JakeKotze εδώ:


Το 2017-18 προβλήθηκε η τηλεοπτική σειρά Salvation με αντικείμενο τις προσπάθειες της ανθρωπότητας να εκτρέψει έναν αστεροειδή ο οποίος θα πέσει στη Γη, αφανίζοντας τον πολιτισμό. Το απόρρητο πρόγραμμα εκτροπής του λέγεται Project Atlas. Ο αστεροειδής λέγεται Samson ( = Σαμψών, που στα Εβραϊκά σημαίνει Ήλιος). Άντε πάλι το στέμμα και οι συνειρμοί… Στο τέλος της δεύτερης σαιζόν (προσοχή, τεράστιο spoiler alert αν έχετε σκοπό να το παρακολουθήσετε!) αποκαλύπτεται πως ο αστεροειδής είναι ένα τεράστιο εξωγήινο διαστημόπλοιο που φέρνει λιγάκι και με τον… κορωνοϊό!



Είναι ενδιαφέρον πάντως ότι το Salvation ξεκίνησε να προβάλλεται τον Ιούλιο του 2017 και τρεις μήνες μετά, εντοπίστηκε ο περίφημος Ομουαμούα, ο εξωηλιακός αστεροειδής που μπήκε στο Ηλιακό Σύστημα, πλησίασε τον Ήλιο και έφυγε πάλι για κόσμους μακρινούς. Κάποιοι έχουν υποθέσει πως επρόκειτο για εξωγήινο τεχνούργημα –κάτι σαν «Rendezvous with Rama» του Άρθουρ Κλαρκ (1972) στο οποίο ένας εξωηλιακός αστεροειδής που πλησιάζει τον Ήλιο αποδεικνύεται εξωγήινο διαστημόπλοιο.

«Ραντεβού με το Ράμα» Πειραματικό φιλμ του φοιτητή Philip Mahoney του Vancouver Film School, διάρκειας δυστυχώς μόνο 3:49.


Υπάρχει κι ένας δορυφόρος του Κρόνου που λέγεται Άτλας, και ο οποίος έχει ένα αρκετά αλλόκοτο σχήμα (μοιάζει λίγο με παραδοσιακό UFO), όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες (2005) του διαστημικού βολιστήρα Cassini. Αλλά υπάρχει και ένας ήλιος Άτλας –το τριπλό άστρο 27 του Ταύρου, κοντά στις Πλειάδες (των οποίων ήταν και ο μυθολογικός πατεράς).

Ένα άλλο σίριαλ, το Travelers του Netflix, υπερκαλύπτει το Salvation, επειδή προβλήθηκε το 2016-2018. Στο μέλλον, μια ομάδα ανθρώπων υπό την καθοδήγηση μιας Τεχνητής Νοημοσύνης μεταφέρουν τις συνειδήσεις τους πίσω στον 21ο αιώνα, έχοντας σαν αποστολή να αλλάξουν την ιστορία, αποτρέποντας έναν αστεροειδή από το να πλήξει τη Γη. Ο αστεροειδής λέγεται Helios 685. Σαν τον άλλον, τον Σαμψών, που προέκυψε εξωγήινο διαστημόπλοιο.


Ας το τραβήξουμε λίγο ακόμα με τα ρημάδια τα νήματα.

Πώς είναι το «Atlas» αντιστρόφως; «Salta». Ήτοι, «πηδώ, εκτινάσσομαι» στα Ιταλικά. Ιταλία, έτσι; Το 2020 είναι και δίσεκτο έτος (πανάθεμά το), ή Leap Year αγγλιστί. «Leap» σημαίνει «πηδώ, εκτινάσσομαι» (σαν αυτό που έχει πάθει η ανθρωπότητα αυτή την εποχή, εκτινασσόμενη σε μια νέα κατάσταση). Και το «Salta», το «αντιποδικό» του «Atlas», είναι η ονομασία μιας πόλης στη βόρεια Αργεντινή, αρκετά κοντά εκεί όπου βρίσκονται οι αντίποδες του Βουχάν, της κινεζικής πόλης απ’ όπου ξεκίνησε η πανδημία.


Πού είναι οι αντίποδες της Ιταλίας άραγε; Στον Ειρηνικό Ωκεανό, αρκετά κοντά στη Νέα Ζηλανδία. Η οποία ανεστραμμένη δυο φορές, μοιάζει πολύ με την Ιταλία. Αυτή ακριβώς η κατοπτρική συμμετρία είχε στην πραγματικότητα χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο μάρκετινγκ το 19ο αιώνα, προκειμένου να προσελκύσει Ιταλούς μετανάστες στη Νέα Ζηλανδία.

Πάμε κάπου αλλού τώρα. Ο πρώτος θάνατος από κορωνοϊό στις ΗΠΑ συνέβη την 29η Φεβρουαρίου (την LeapDay, βεβαίως βεβαίως). Πού; Στην επαρχία King(Βασιλιάς = στέμμα) της πολιτείας Ουάσινγκτον, στο νοσοκομείο Evergreen(Αειθαλές ή Αειπράσινο αν θέλετε).


Στην προηγούμενη ανάρτηση μιλήσαμε για Άγιο Πατρίκιο, τον Όσιρη (τον πατέρα του του (Υ)ιού Ώρου, του «Εστεμμένου και Κατακτητικού Παιδιού», τη 17η Μαρτίου, τον Πράσινο Άνθρωπο που ταυτίζεται με τον Όσιρη, καθόσον ο τελευταίος ήταν και θεός της γεωργίας. Αν οι Αιγύπτιοι κατοικούσαν στο (κατεξοχήν αγροτικό-πράσινο) Κάνσας, σίγουρα στη σημαία θα έβαζαν τον Όσιρη.


17 είπαμε; Μια μέρα πριν την Leap Day, ανακοινώθηκε η ανακάλυψη ενός ξίφους ηλικίας 5.000 ετών, με προέλευση από την Ανατολία. Πού; Σε ένα μοναστήρι σε ένα νησάκι της Βενετίας, το San Lazzaro degli Armeni, τον Άγιο Λάζαρο δηλαδή. Το νησάκι ήταν παλιά αποικία λεπρών (αρρώστια που προ αιώνων προκαλούσε υπερφυσικό φόβο, καλή ώρα όπως σήμερα ο κορωνοϊός). Το 1717 η Βενετία έδωσε το νησί σε έναν Αρμένη Καθολικό μοναχό ο οποίος έφτιαξε εκεί ένα μοναστήρι. Μια αρχαιολόγος ανακάλυψε το ξίφος όταν επισκέφτηκε το νησί το 2017. Το δε ξίφος είναι πολύ μεγάλης αξίας, αφού είναι ένα από τα αρχαιότερα στον κόσμο. Έχει μήκος 17 ίντσες. Κατά μια εκδοχή το εβραϊκό Ελεάζαρ/Λάζαρος είναι αιγυπτιακής ρίζας και σημαίνει "Θεός Όσιρις". Το ξίφος είναι αρχετυπικά φαλλικό σύμβολο. Κι ο «Φαλλός του Όσιρη» παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αιγυπτιακή θρησκεία-μυθολογία.


Ας βάλουμε και τους αντίποδες στο παιχνίδι. Πότε ανακήρυξε η WHO ότι είμαστε σε πανδημία; Στις 11 Μαρτίου. Η 11η Μαρτίου σε δίσεκτα χρόνια είναι η 71η μέρα του έτους.

Μια μέρα πριν την ανακοίνωση για το ξίφος του Λάζαρου-Όσιρη, στις 27 Φεβρουαρίου, ο Μπομπ Ντύλαν ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός νέου τραγουδιού του, του «Murder Most Foul». Πόσο διαρκεί το τραγούδι; 17 λεπτά. Από πότε είχε να βγάλει νέο τραγούδι; Εδώ και οκτώ (1+7) χρόνια, δηλαδή από το 2012, όταν ο ίδιος ήταν 71 ετών. Μη με ρωτάτε γιατί βαστάει 17 λεπτά, έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν άντεχα να ακούω τον Μπομπ Ντύλαν πάνω από 1-2 λεπτά. Για τι πράγμα μιλάει το τραγούδι; Για τη δολοφονία του Κέννεντυ. Δεν ξέρω γιατί τη θυμήθηκε τώρα ο Ντύλαν, μετά από πενήντα εφτά χρόνια. Ξέρω όμως ότι για τη δολοφονία του JFK υπάρχει ένας ολόκληρος συνωμοσιολογικός και συγχρομυστικιστικός κλάδος από μόνος του. Συν το περίφημο «King Kill 33» -δεν υπάρχει χώρος εδώ να το αναπτύξω, google is your friend.

Κι ενώ έγραφα αυτό το κείμενο, ανακοινώθηκε (4 Απριλίου) ότι η Μέιβ Κένεντι ΜακΚίν - εγγονή του Ρόμπερτ Κένεντι- που αγνοείτο από τις 26 Μαρτίου μαζί τον 8χρονο γιο της, μάλλον έχουν πνιγεί στο Τσέζαπικ Μπέι της Βιρτζίνια. Παππούς της Μέιβ ήταν και ο Έντουαρντ Κέννεντυ, αδελφός των Ρόμπερτ και JFK, ο οποίος χαντάκωσε την πολιτική του καριέρα όταν εγκατέλειψε αβοήθητη την γραμματέα του, η οποία πνίγηκε όταν το αμάξι που οδηγούσε έπεσε στο νερό και βυθίστηκε τον Ιούλιο του 1969. Αλλά είναι γνωστή η «κατάρα των Κέννεντυ» (google is your friend).


«Το 17ο kala είναι ισχυρά φορτισμένο με την ατμόσφαιρα του Daath-(Death)». Άλλωστε υπάρχει κι η 17η Σήραγγα του Σετ –του μεγάλου εχθρού του Όσιρη. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στον κο Ζαμραδιήλ ο οποίος όμως είναι αρκετά δυσάρεστος και επικίνδυνος τύπος.

Στο μεταξύ ο πρίγκιπας Κάρολος διαγνώστηκε θετικός για τον κορωνοϊό. Πόσων χρονών είναι ο Κάρολος; 71, ζωή να’χει το παιδί. Αν τα πράγματα πάνε άσχημα και ο Κάρολος οδεύσει εις τας αιωνίους μονάς, τζάμπα θα περίμενε τόσα χρόνια να πεθάνει η απέθαντη Ελισάβετ και να γίνει βασιλιάς της Αγγλίας (King Kill είπαμε). Τότε βασιλιάς θα γίνει ο πρίγκιπας Ουίλλιαμ ο πρωτότοκος γιος της Νταϊάνα, γεννημένος στις 21 Ιουνίου (ανήμερα του θερινού ηλιοστασίου, όλως «τυχαίως»). Ο Πρίγκιπας Ουίλλιαμ είναι αξιωματικός της Βρετανικής Πολεμικής Αεροπορίας. Δύσκολα θα βρει κανείς φωτογραφία του χωρίς την χαρακτηριστική «πουλάδα» του πιλότου. Ακόμα και στο γάμο του που (όλως «τυχαίως») έγινε ακριβώς στις 11:11 πμ της 29ης Απριλίου 2011.

Ο Πρίγκιπας Ουίλλιαμ είναι ουσιαστικά ο Ώρος: γεννήθηκε το μεσοκαλόκαιρο, από μια σεληνιακή θεά (Diana = Άρτεμις) και φοράει πάντα τα «φτερά του Ήλιου». Ο δε πατέρας του, Κάρολος είναι και οικολογικά συνειδητοποιημένος (= Πράσινος Άνθρωπος-Όσιρης). Κι όλα αυτά εν μέσω της πανδημίας με τον εστεμμένο (υ)ιό που εκθρόνισε συμβολικά την Ελισάβετ, διώχνοντάς την από το Μπάκινγχαμ.


Πάμε λίγο στα μέρη μας. Στις 30 Μαρτίου πέθανε ο Μανώλης Γλέζος, χαρακτηριστικό σύμβολο της αντίστασης κατά των Γερμανών. Ο Γλέζος έγινε γνωστός χάρη στην πράξη του να κατεβάσει –μαζί με τον Απόστολο Σάντα- τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη –μια άκρως συμβολική πράξη που εξαργύρωνε σε όλη την υπόλοιπη μακρά ζωή του, εν αντιθέσει με τον Σάντα.


Την επόμενη μέρα, 31 Μαρτίου, χαμός στο Σύνταγμα. Μια οβίδα εντοπίστηκε από συνεργεία της ΕΥΔΑΠ που έσκαβαν στη συμβολή των οδών Ερμού και Νίκης. Αμέσως σήμανε συναγερμός. Αμέσως άρχισαν οι φήμες ότι η οβίδα ήταν απομεινάρι από τα Δεκεμβριανά του 1944. Ωστόσο οι πυροτεχνουργοί κατάλαβαν αμέσως πως η οβίδα ήταν απλώς ένα κουτί που προστάτευε καλωδιώσεις της ΔΕΗ. Για το ηλεκτρικό ρεύμα. Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το εκκλησάκι της Αγίας Δύναμης. Σα να λέμε δηλαδή Ρεύμα. Το οποίο εκκλησάκι σχετίζεται με τις περίφημες στοές της Υπόγειας Αθήνας.


Την Πρωταπριλιά, η σημαία της Ακρόπολης κυμάτιζε μεσίστια, ως φόρος τιμής στον Γλέζο. Πάρτε τη μεταφορική σημασία της ημερομηνίας, συν τη γνωστή θεωρία «συνωμοσίας» ότι ο Γλέζος δεν κατέβασε στην πραγματικότητα τη σημαία, συν ότι εδώ και μια δεκαετία (αυτό)αποκαλούμεθα «γερμανικό προτεκτοράτο», συν την «οβίδα» στο Σύνταγμα, και…

Υπάρχουν πολλά ρεύματα που κινούνται υπόγεια. Σαν τις Σήραγγες του Σετ.

Ο Μανώλης Γλέζος ήταν από την Απείραθο της Νάξου. Η Σφαγή της Απειράθου είναι ένα σχετικά άγνωστο περιστατικό της νεότερης ιστορίας από τα χρόνια του Εθνικού Διχασμού με αντίθετους πόλους τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τον Βασιλιά Κωνσταντίνο. Εξαιτίας της άρνησης των κατοίκων του χωριού, πιστών στο βασιλιά, να προσχωρήσουν στο Κίνημα Εθνικής Αμύνης του Βενιζέλου, ένα απόσπασμα της Χωροφυλακής εισέβαλε στην Απείραθο στις 2 Ιανουαρίου 1917, και σκότωσε 32 κατοίκους (23 από τους οποίους ήταν ηλικιωμένοι και γυναικόπαιδα), τραυμάτισε 44 και συνέλαβε 120. Η σφαγή της Απειράνθου θεωρείται το μεγαλύτερο έγκλημα του Κινήματος Εθνικής Αμύνης.


Στο μεταξύ ντόρος γίνεται με έναν άλλο «Ελευθέριο Βενιζέλο», το επιβατηγό πλοίο που είναι σε καραντίνα στον Πειραιά από τις 22 Μαρτίου λόγω της επιδημίας. Το ίδιο πλοίο είχε πάρει φωτιά τον Αύγουστο του 2018 στον Πειραιά. Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είχε μισθωθεί στην Τουρκία και αποπλεύσει από τον Πειραιά στις 7 Μαρτίου. Από τον Τσεσμέ παρέλαβε 350 ναυτεργάτες (κυρίως Τούρκους, Ουκρανούς και Ινδονήσιους) με προορισμό την Ισπανία. Λόγω της επιδημίας όμως δεν επετράπη τελικά η αποβίβαση. Το πλοίο επέστρεψε στην Τουρκία, όπου και εκεί δεν το δέχτηκαν και κατέληξε στον Πειραιά, στις 22 Μαρτίου.


Έχουμε λοιπόν ένα πλοίο με πολύ σημαδιακό συμβολικό όνομα, με άμεσους ιστορικούς συνειρμούς το οποίο καταπλέει στον Τσεσμέ (Μικρασιατική Καταστροφή) παραλαμβάνει ένα ετερόκλητο πλήθος (πρόσφυγες του 1922), οι οποίοι καταντάνε ανεπιθύμητοι παντού (σαν τους πρόσφυγες του 1922).


Κι όλα αυτά εν μέσω της συνεχιζόμενης λαθροεισβολής στα νησιά, η οποία φυσικά περνάει απαρατήρητη, επειδή στα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης ο κορωνοϊός έχει την τιμητική του.

Στο μεταξύ έωλος ο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στη θάλασσα, έωλος και ο άλλος «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Μεσόγεια, αφού οι πτήσεις έχουν μειωθεί δραματικά. Στην κύρια Πύλη των Αιθέρων και στην Κύρια Πύλη της Θάλασσας. Ανενεργές και οι δυο Πύλες. Λόγω κορωνοεπιδημίας.


Το Παρελθόν αναβλύζει στο Παρόν μέσα από τα ρήγματα στη Συναίνεση, το είπαμε και στην αρχή. Τι σόι Οριακά Φαινόμενα περιμένατε δηλαδή; Ιπτάμενους δίσκους να προσγειώνονται στην πλατεία Συντάγματος. Για σοβαρευτείτε λίγο, σας παρακαλώ…


Φέτος συμπληρώνονται 90 χρόνια από το περίφημο σύμφωνο ελληνοτουρκικής φιλίας, ουδετερότητας και διαιτησίας μεταξύ Βενιζέλου και Κεμάλ με το οποίο έκλεισαν οι περισσότερες εκκρεμότητες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Το σύμφωνο αυτό αποτέλεσε και την οριστική ταφόπλακα της Μεγάλης Ιδέας αλλά και την ταφόπλακα της πολιτικής καριέρας του Βενιζέλου. Ακριβώς 90 χρόνια μετά έχουμε τη Νέα… Μεγάλη Ιδέα του Έθνους –το lockdown. Αλλά όταν στα επίσημα διαγγέλματα για την Εθνική Επέτειο του 1821 γίνονται συγκρίσεις του τότε Αγώνα με την σημερινή καταπολέμηση της επιδημίας, ε, τότε… Έχω όμως πει τόσες φορές για εκείνη τη ρημάδα τη βελόνα και την πυρηνική έκρηξη που έχω βαρεθεί.


Όπως και να έχει, είναι γεγονός ότι ο Ελευθέριος Βενιζέλος φοβόταν ιδιαίτερα τη γρίπη καθώς προσβαλλόταν σχεδόν κάθε χειμώνα από το 1925 και μετά, κάτι που ανησυχούσε τους γιατρούς του. Άλλωστε, από γρίπη ουσιαστικά πέθανε. Αρρώστησε, η γρίπη εξελίχθηκε σε πνευμονία με αρκετές παρενέργειες και με κατάληξη εγκεφαλική συμφόρηση ενώ ο Βενιζέλος βρισκόταν στο Παρίσι. Ήταν 18 (17+1) Μαρτίου 1936 κι ο ίδιος ήταν 72 (71+1) ετών.


Άλλωστε το πρώτο εξάμηνο του 1936 πέθαναν τόσοι Έλληνες πολιτικοί, που είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν περίεργες φήμες. Ο πρώην πρωθυπουργός Γεώργιος Κονδύλης πέθανε την 1η Φεβρουαρίου. Θα ακολουθούσε ο Ελευθέριος Βενιζέλος (18 Μαρτίου), και οι πρώην πρωθυπουργοί Κωνσταντίνος Δεμερτζής (13 Απριλίου), Παναγής Τσαλδάρης (17 Μαΐου) και Αλέξανδρος Παπαναστασίου (17 Νοεμβρίου).


Δίσεκτο και το ρημάδι το 1936, σαν το 2020, έτσι;

Ακρόπολις, 21.5.1936

Εν πάση περιπτώσει, τώρα που η πανδημία έχει παραφουσκωθεί και παραξηλωθεί και παρουσιαστεί σαν κράμα από Μαύρο Θάνατο και Έμπολα και Zombie Apocalypse μαζί (τουλάχιστον), και ο ιός του φόβου έχει ριζώσει παντού, είναι χρήσιμο να θυμηθούμε ότι ο σημερινός «πολιτισμένος», εκκοσμικευμένος, ρασιοναλιστής και απομαγευμένος άνθρωπος, πληρώνει τις επιλογές του. Γιατί; Επειδή έχει καταντήσει συναισθηματικά, ψυχολογικά και κοινωνικά ανέτοιμος να αντιμετωπίσει την ίδια του την αναπόφευκτη και αναπόδραστη θνητότητα. Και αντιδρά παράλογα και υστερικά. Υπεξέφευγε επί πολύ καιρό, αλλά τώρα ήρθε η στιγμή της αλήθειας. Θα έπρεπε να είχε ένα memento mori, αλλά τώρα είναι αργά …


Αλλά ξέρετε τι να κάνετε. Ό,τι κάνατε πάντα. Να βλέπετε τηλεόραση. Πολλή τηλεόραση. Απ’ το πρωί ως το βράδυ. Για να… ενημερώνεστε. Όση και να δείτε, λίγη είναι. Αν μη τι άλλο έτσι θα προχωρήσουν οι εξελίξεις πιο γρήγορα –με ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται.


Και στο μεταξύ ό,τι ξεκίνησε από το Σημείο Εκπήγασης του2012 (τεράστιο κεφάλαιο αυτό, ίσως επανέλθω αναλυτικά σε μελλοντικό βιβλίο), ό,τι προοιωνίστηκε τότε, τώρα επιστρέφει σαν φουσκωμένο ποτάμι, σαν την Τέλεια Καταιγίδα, σαν Μαύρο Υπόγειο Ρεύμα που χωράει τα πάντα: πανούκλα, λαθρομετανάστευση, ρημαγμένες οικονομίες, πείνα, ακρίδες, ζόμπι, οικογενειακή βία, κλιματική αλλαγή, Νέα Παγκόσμια Τάξη, Ερπετοειδείς, 5G, Αποκάλυψη του Ιωάννου, απειλητικούς αστεροειδείς, συν πανύψηλα βουνά από κωλόχαρτο. Το Ρεύμα καταβροχθίζει λαίμαργα όλα τα τρέχοντα Αφηγήματα και ξερνάει θεωρίες συνωμοσίας. Η ίδια η τόσο καταπιεσμένη γιουνγκιανή Σκιά αναβλύζει από κάθε πόρο –κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, mediακό…


Και σε κάπως πιο ελαφρύ επίπεδο τώρα.


Θεωρώ πως ο σκύλος θα γίνει ένα από τα χαρακτηριστικά ikons της Εποχής του Κορωνοϊού. Μια παράξενη ερημιά επικρατεί στις πόλεις. Μια ερημιά που θυμίζει αποκαλυψιακές ταινίες με εκκενώσεις πόλεων λόγω πυρηνικού πολέμου. Μια ερημιά με ελάχιστους περαστικούς οι οποίοι συνήθως είναι εκείνοι που βγάζουν βόλτα το σκύλο τους.

Ταιριαστό δεν είναι; Αφού ο σκύλος ήταν το κατεξοχήν ψυχοπομπό ζώο στην αρχαιότητα (και όχι μόνο). Θυμηθείτε τον Ερμή, τον Θωθ, τον Άνουβι και τον Σολότλ. Και τον Κέρβερο. Και το συνοδό του Μελκάρτ. Και το γιο του Λόκι. Και τα σκυλιά της Εκάτης και της Αρτέμιδος (ή και του Τίνταλος, για τους πιο ψαγμένους).

Και ως κερασάκι, μέχρι να τα ξαναπούμε, κάθεστε που κάθεστε μέσα, δείτε μια παλιά διασκεδαστική ταινία επιστημονικής φαντασίας: «Ένα Παιδί κι ο Σκύλος του», (1975) στην οποία ένας νεαρός (ο Ντόν Τζόνσον… βρέφος) με τον γενετικά τροποποιημένο ευφυή σκύλο του (ο οποίος μιλάει κιόλας) περιπλανιέται σε έναν άδειο κόσμο, μετά την πυρηνική καταστροφή. (έχει και ελληνικούς υπότιτλους)


1,202 views
Scripta Volant
  • Facebook Social Icon

"Όπως το ρυάκι έχει Πραγματική Βούληση να ρέει κατηφορικά και όχι ανηφορικά, έτσι κι αυτός που έχει ανακαλύψει την Πραγματική του Βούληση, ρέει σύμφωνα με αυτό που «πρέπει» να κάνει".

© 2023 by Going Places. Proudly created with Wix.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now