Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι Σκιές της Αποκάλυψης – Μέρος Δεύτερον

«Θυμάμαι να παρατηρώ την κλεψύδρα και να εκπλήττομαι από το πόσο έπεφταν οι κόκκοι της άμμου από το στενό γυάλινο λαιμό, ώσπου συνειδητοποίησα πως ήταν επειδή κάθε κόκκος είχε τη δική του βούληση και κανείς τους δεν ήθελε να πέσει, επειδή γι αυτούς η πτώση ισοδυναμούσε με θάνατο. Και ταυτόχρονα δεν είχαν άλλη επιλογή, ήταν αναπόφευκτο. Ο επόμενος κόσμος και τούτος εδώ ήταν σαν κι αυτή την κλεψύδρα, σκέφτηκα. Όταν κάθε τι έχει πεθάνει προς τη μια κατεύθυνση, η πραγματικότητα αναστρέφεται και ξαναζούν, δηλαδή αρχίζουν να πεθαίνουν προς την αντίθετη κατεύθυνση».

Βίκτορ Πελέβιν – «Omon Ra»


Στο πρώτο μέρος... είδαμε κάποια από τα μονοπάτια που ενώνουν μεμονωμένους κόμβους των ιεραρχιών εμπεριέχειν/εμπεριέχεσθαι. Για να γίνει κατανοητό το δεύτερο αυτό μέρος, είναι απαραίτητη η ανάγνωση του πρώτου. Ωστόσο για να είναι πιο εύκολα τα πράγματα, παραθέτω εδώ ξανά το διάγραμμα των ιεραρχιών που είχα και στο Μέρος Α.


ΧΡΟΝΟΣ-ΡΟΗ: Συγχρονικότητες, Αντιστροφή Ροής, Παρεμποδισμός Ροής, Εναντιοδρομία,

ΑΡΧΕΤΥΠΑ/ΣΥΜΒΟΛΑ: Αριθμοί, Μυθολογία, Θρησκεία

ΟΥΡΑΝΙΑ ΣΗΜΕΙΑ: Αστρονομικά Συμβάντα/ Αστροναυτική


Τα Terminalia ήταν μία αρχαία ρωμαϊκή εορτή προς τιμή του θεού Terminus, ο οποίος προστάτευε στα όρια. Οι αρχαίοι Ρωμαίοι την γιόρταζαν στις 23 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, η ονομασία «Ουκρανία», προέρχεται από μια αρχαία σλαβική λέξη που σημαίνει «μεθόριος».


Την 23η Φεβρουαρίου πάλι, παραμονή της εισβολής ανακοινώθηκε πως αστρονόμοι ανακάλυψαν δύο υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες που βρίσκονται στο 99% της διαδρομής τους προς μια βίαιη σύγκρουση «που θα ταράξει τον ίδιο τον ιστό του χωροχρόνου». Οι μαύρες τρύπες, είναι εγκλωβισμένες σε έναν «χορό καταστροφής» περίπου 9 δισεκατομμύρια έτη φωτός από τη Γη. Τα δύο αντικείμενα κινούνται σταθερά το ένα προς το άλλο για περίπου 100 εκατομμύρια χρόνια και τώρα περιφέρονται η μία τρύπα γύρω από την άλλη κάθε δύο χρόνια περίπου.


Πανίσχυρες συγκρούσεις στη Γη και στον Ουρανό… As above, so below…


Τη νύχτα της 23ης Φεβρουαρίου, είχα βάλει να παρακολουθήσω ξανά την ταινία «Conspiracy Theory» (1997) με τον Μελ Γκίμπσον. Ένα από τα λάιτμοτιφ της ταινίας είναι τα άλογα. Η πρωταγωνίστρια Τζούλια Ρόμπερτς κάνει ιππασία και η ταινία τελειώνει με την ηθοποιό να καλπάζει σε ένα λιβάδι. Ο Μελ Γκίμπσον που είναι κρυφά ερωτευμένος μαζί της, έχει τοιχοκολλήσει μια φωτογραφία της ενώ κάνει ιππασία.




Σε μια σκηνή που οι «κακοί» εισβάλλουν σε ένα κινηματογράφο για να πιάσουν τον Μελ Γκίμπσον στην αίθουσα προβάλλεται η ταινία «Ladyhawke» (1985) του σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Ντόννερ (που γύρισε το «Conspiracy Theory»). Η ταινία είχε προβληθεί στην Ελλάδα με τίτλο «Ο Λύκος και το Γεράκι».

Κατά ένα περίεργο τρόπο, σε όλες τις σκηνές της ταινίας στο σινεμά, στην οθόνη του τελευταίου προβάλλονται σκηνές μόνο με άλογα.

Λίγες ώρες αφότου είδα την ταινία, και μετά από διάγγελμα του προέδρου Πούτιν τα ξημερώματα της 24ης Φεβρουαρίου, η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, λήγοντας ουσιαστικά την κρίση που σοβούσε επί μήνες, και κλιμακώνοντάς την σε πόλεμο


Το αρχέτυπο του αλόγου με την ευρεία έννοια (δηλαδή και σαν αυτοκίνητο/σύγχρονο άλογο) συνέχισε φυσικά να εκδηλώνεται. Ανήμερα της εισβολής στην Ουκρανία, η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ με μια σχετική ανάρτηση προκάλεσε πολλά ειρωνικά σχόλια, επειδή αυτή περιείχε το σύμβολο της ειρήνης, αλλά εκ παραδρομής είχε τοποθετηθεί μια λανθασμένη παραλλαγή του, παρόμοια με το σήμα της… Mercedes!

Κατά παράξενο τρόπο, ένα μήνα πριν, η αξιωματική αντιπολίτευση είχε κυκλοφορήσει αντιπολιτευτικά βίντεο με το γενικότερο σύνθημα «Καν΄τους OFF». Σε ένα από αυτά μια Mercedes μπαίνει σε ένα πρατήριο καυσίμων και βάζει βενζίνη ενώ από το ραδιόφωνο ακούγεται η φωνή του Άδωνη Γεωργιάδη να λέει ότι οι τιμές των καυσίμων είναι χαμηλές. Ο οδηγός απαυδά και κλείνει το ραδιόφωνο, ενώ μια φωνή λέει «Κάν΄τους OFF!», εννοώντας να κλείσουμε το ράδιο και γενικότερα να αγνοήσουμε τις ψευτιές της κυβέρνησης για την ακρίβεια.

Κατά ακόμα πιο παράξενο τρόπο, υπάρχει και η ξεκαρδιστική σχετική σκηνή στην ταινία «Λούφα και Παραλλαγή» (1984) του Νίκου Περράκη στην οποία ο συνταγματάρχης (Σταύρος Ξενίδης) δίνει οδηγίες στους φαντάρους να κατασκευάσουν κομμουνιστικά εμβλήματα για μια ταινία που θα γυριζόταν. Το σκηνικό διαδραματίζεται επί δικτατορίας και οι φαντάροι απορούν για την αλλόκοτη διαταγή, φοβούμενοι πως πρόκειται για καψόνι. Σε κάποια φάση ο συνταγματάρχης δείχνει μια εικόνα του Λένιν και ρωτάει τον φαντάρο Παπαδόπουλο «Ξέρεις ποιος είναι αυτός;». Καχύποπτος ο άλλος του απαντά «ο Βενιζέλος;». Ο αξιωματικός κουνάει το κεφάλι του και δείχνει ένα σφυροδρέπανο στον φαντάρο Μαρλαφέκα.


Το σήμα της ειρήνης (που όντως μοιάζει με εκείνο της Mercedes), δημιουργήθηκε ουσιαστικά το 1958 στη Βρετανία σαν σύμβολο του αγώνα εναντίον των πυρηνικών εξοπλισμών. Υιοθετήθηκε ευρέως από το αμερικανικό αντιπολεμικό κίνημα και τους χίπις στη δεκαετία του 1960 και κατέληξε να αναπαριστά ουσιαστικά την παγκόσμια ειρήνη.

Δημιουργός του συμβόλου ήταν ο καλλιτέχνης Τζέραλντ Χόλτομ (1914-1985) ο οποίος το παρουσίασε στις 21 Φεβρουαρίου 1958. Εντοπίζω την ταύτιση της ημερομηνίας με την περίοδο της κλιμακούμενης έντασης και εισβολής στην Ουκρανία ακριβώς 64 χρόνια (και τρεις μέρες) αργότερα. Ο Χόλτομ εμπνεύστηκε από τον πίνακα του Γκόγια «Η Τρίτη Μαΐου 1808» στον οποίο απεικονίζεται ένας αγρότης μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα που σηκώνει τα χέρια ψηλά και ανοιχτά. Ο Χόλτομ σκιτσάρισε μια αφαιρετική αναπαράσταση την οποία έκλεισε ένα κύκλο κι έτσι γεννήθηκε το «Σήμα της Ειρήνης». Κατόπιν το ανέστρεψε θέλοντας να συμβολίσει το αντίθετο της απόγνωσης του ανθρώπου πριν την εκτέλεση.

Από μια άλλη οπτική γωνία, το γωνιώδες «Ψ» (χωρίς κύκλο), είναι ο πρωτογερμανικός ρούνος algiz που συμβολίζει εν γένει την προστασία. Το σύστημα των ρούνων χρησιμοποιήθηκε από το Ναζισμό (όπως κι η σβάστικα), με αποτέλεσμα τα σύμβολα αυτά να συνδεθούν με διαφορετικούς συνειρμούς. Όπως και να έχει, οι Ναζί χρησιμοποιούσαν τον κανονικό (όρθιο) algiz σαν σύμβολο της ζωής (Leben Rune) ενώ τον αντεστραμμένο σαν σύμβολο του θανάτου (Toten Rune) και τον τοποθετούσαν σε σχετικά πιστοποιητικά θανάτου και τάφους.

Μια κίτρινη τρίαινα σε γαλάζιο φόντο είναι το εθνόσημο της Ουκρανίας που έγινε πασίγνωστο μετά την έναρξη του πολέμου. Το σύμβολο υιοθετήθηκε επίσημα στις 19 Φεβρουαρίου 1992 αντικαθιστώντας το σφυροδρέπανο (ακριβώς 30 χρόνια και πέντε μέρες πριν την εισβολή). Κίτρινο και γαλάζιο είναι και τα εθνικά χρώματα της χώρας. Το εθνόσημο αναφέρεται ως «τριζούμπ» (=τρίαινα) από τους Ουκρανούς. Η τρίαινα παραπέμπει στον Ποσειδώνα και σε όλα όσα είπαμε στο Πρώτο Μέρος, πλην όμως το ουκρανικό έμβλημα αυτό δεν προέρχεται από την τρίαινα, αλλά από το γεράκι. Οι περισσότεροι ιστορικοί συμφωνούν πως το σύμβολο είναι ένα στυλιζαρισμένο γεράκι που εφορμά καθέτως (για την ακρίβεια ασπρογέρακας, ή σπιζαετός, πουλί πολύ δημοφιλές στους πρίγκιπες του Κιέβου το Μεσαίωνα, οι οποίοι το χρησιμοποιούσαν και ως θυρεό). Η τρίαινα εμφανίζεται και σε νομίσματα και ως σφραγίδα σε δημόσια έγγραφα.


Θυμόμαστε και την ταινία «Ο Λύκος και το Γεράκι» η οποία «έπαιζε» στο «Conspiracy Theory” που είπαμε.


Μια άλλη χώρα η οποία έχει κίτρινο και μπλε αλλά και τρίαινα στο εθνικό της σύμβολο, τη σημαία, είναι η νησιωτική χώρα Μπαρμπέιντος, στις Αντίλλες. Το μπλε εκπροσωπεύει τη θάλασσα και τον ουρανό του Μπαρμπέιντος, ενώ το κίτρινο τις αμμώδεις ακτές. Η τρίαινα συμβολίζει στον Ποσειδώνα –το κοντάρι της τρίαινας είναι επίτηδες κολοβωμένο για να συμβολίζει την απόσπαση του Μπαρμπέιντος από την βρετανική κυριαρχία (το 1960). Είναι ενδιαφέρον ότι ο θυρεός της πρωτεύουσας, Μπρίτζταουν, φέρει δυο λευκά άλογα/τρίτωνες.

Είπαμε στο Πρώτο Μέρος για τα άλογα σαν χαρακτηριστικά εμβλήματα αυτοκινήτων πολυτελείας. Η τρίαινα είναι το σύμβολο της Maserati και η σχετική έμπνευση οφείλεται στην Πιάτσα Ματζόρε στη Μπολόνια, η οποία φιλοξενεί το άγαλμα του Ποσειδώνα. Με λίγη φαντασία, η Tesla επίσης έχει για σύμβολο την (αντεστραμμένη) τρίαινα, ή τουλάχιστον το κοντινότερο στην τρίαινα σύμβολο στον κόσμο των εμβλημάτων των συγχρόνων αυτοκινήτων (εκτός της Maserati).

Στις 20 Μαρτίου 2022 και ενώ ο πόλεμος μαινόταν για ένα μήνα σχεδόν, κυκλοφόρησε μια σουρεαλιστική εικόνα από την βομβαρδισμένη Μαριούπολη. Ένα σχετικά άθικτο κόκκινο Tesla ερχόταν σε έντονη αντίθεση με την τρομερή καταστροφή. Η θέση του Tesla στη μέση του δρόμου δείχνει ότι ο οδηγός του μάλλον αναγκάστηκε να το αποχωριστεί, όταν άρχισαν να πέφτουν ρωσικοί πύραυλοι.


Οι φίλοι του «Star Trek» θα είναι εξοικειωμένοι με την κλασική χειρονομία του κ. Σποκ, που είναι και χειρονομία χαιρετισμού των κατοίκων του πλανήτη του, η οποία συνοδεύεται από την ευχή «Μακροημέρευση και Ευμάρεια» (Live Long and Prosper). Η χειρονομία αυτή, που έχει ταυτιστεί πλέον με το «Star Trek», είναι στην πραγματικότητα εβραϊκή και έχει μεγάλη ιστορία. Την χρησιμοποιούν οι ραβίνοι για να ευλογήσουν. Ο ηθοποιός Λέοναρντ Νιμόϋ, που ενδιαφερόταν για την Καμπαλά την είχε χρησιμοποιήσει συνειδητά επειδή ήταν Εβραίος και μάλιστα ουκρανικής καταγωγής. Όπως Ουκρανός Εβραίος είναι και ο πρόεδρος της χώρας Βολοντομίρ Ζελένσκι. Η χειρονομία αντιστοιχεί στο εβραϊκό γράμμα shin το οποίο είναι ολόϊδιο με τρίαινα.

Ο πλανήτης καταγωγής του Σποκ ήταν ο Βούλκαν, κάτι που αποτελεί τη λατινική εκδοχή του Ηφαίστου. Η γυναίκα του Ηφαίστου ήταν η Αφροδίτη (η οποία βέβαια τον απατούσε με τον θεό του πολέμου, Άρη με τα άλογά του). Ο μαγικός αριθμός του πλανήτη Αφροδίτη είναι το 7, ενώ ένα ωραίο πεντάκτινο αστέρι σχηματίζεται από τις σχετικές θέσεις Αφροδίτης, Γης και Ήλιου σε μια περίοδο οκτώ ετών. Όσο για την Ιστάρ, την Αφροδίτη της Ανατολής, σύμβολό της ήταν ένα οκτάκτινο άστρο. Θα δούμε αργότερα το ρόλο της Αφροδίτης στο παιχνίδι.

Στο «Star Trek», οι κινητήρες των σκαφών του Αστροστόλου χρησιμοποιούν για καύσιμο το (φανταστικό) στοιχείο διλίθιο. Στο υπέδαφός της Ουκρανίας υπάρχουν μερικά από τα πλέον υποσχόμενα κοιτάσματα (του υπαρκτού) λιθίου, ενός υλικού εξαιρετικά σημαντικού για την ηλεκτροκίνηση. Το μέταλλο θεωρείται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ως ο κορυφαίος φορέας φόρτισης, καθώς κανένα άλλο υλικό δεν μπορεί να απορροφήσει και να διατηρήσει τόση μεγάλη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι μπαταρίες λιθίου αποτελούν για την ηλεκτροκίνηση ό,τι αποτελούν τα ορυκτά καύσιμα για τα συμβατικά οχήματα. Και γνωρίζουμε καλά την παγκόσμια στροφή προς την ηλεκτροκίνηση των ΙΧ.


Στις 25 Φεβρουαρίου, κι ενώ ο πόλεμος μαινόταν, πρέσβεις από τα ευρωπαϊκά κράτη στον ΟΗΕ φωτογραφήθηκαν κρατώντας μια ουκρανική σημαία μπροστά από το αντίγραφο του εμβληματικού αντιπολεμικού πίνακα του Πικάσσο «Γκερνίκα», ο οποίος απεικονίζει τη φρίκη του γερμανικού βομβαρδισμού της ισπανικής αυτής κωμόπολης το 1937.

Ακριβώς ένα χρόνο πριν, η οικογένεια Ροκφέλερ, στην οποία ανήκει το έργο, απέσυρε από την έδρα του ΟΗΕ την «Γκερνίκα», η οποία δέσποζε για πάνω από τρεις δεκαετίες στον τοίχο του διαδρόμου που οδηγεί στην είσοδο της αίθουσας όπου συνεδριάζει το Συμβούλιο Ασφαλείας. Ο πίνακας ήταν δάνειο των Ροκφέλερ στον ΟΗΕ από το 1984. Το μυστήριο λύθηκε τελικά: η «Γκερνίκα» είχε πάει για συντήρηση. Και επιστράφηκε στη θέση της στις 5 Φεβρουαρίου 2022, μόλις τρεις βδομάδες πριν το ξέσπασμα του πολέμου.


Στον πίνακα, δεσπόζουν ένα άλογο κι ένας ταύρος –που είναι φυσικά τα ζώα του θεού Ποσειδώνα..


Οι κριτικοί τέχνης μάταια προσπάθησαν να αποκρυπτογραφήσουν το νόημα των συμβολισμών. Ο ίδιος ο Πικάσσο είχε σχολιάσει όταν ρωτήθηκε: «Εάν δώσετε ένα νόημα σε ορισμένα πράγματα στους πίνακές μου, μπορεί να είναι απολύτως αληθές, αλλά δεν ήταν η πρόθεσή μου να δώσω αυτό το νόημα. Όποιες ιδέες και όποια συμπεράσματα έχετε, τα απέκτησα κι εγώ, αλλά ενστικτωδώς, ασυνείδητα. Κάνω τη ζωγραφιά, για τη ζωγραφιά. Ζωγραφίζω τα αντικείμενα για αυτό που είναι».


Αναφέρθηκα στη σύγκριση της μεθόδου έρευνάς μου με την «κριτική-παρανοϊκή δραστηριότητα» του Νταλί, ο οποίος μαζί με τον Πικάσσο αποτελούν το αρχετυπικό δίδυμο του σουρεαλισμού στη ζωγραφική.


Στις 26 Φεβρουαρίου, μια μέρα μετά τη φωτογραφία στον ΟΗΕ, οι γαλλικές αρχές αναχαίτισαν στη Μάγχη ένα ρωσικό εμπορικό πλοίο, το Baltic Leader που μετέφερε αυτοκίνητα προς την Αγία Πετρούπολη και για το οποίο υπήρχαν υποψίες ότι ανήκε σε μια ρωσική εταιρεία, η οποία στοχοθετείται από τις κυρώσεις που έλαβε η ΕΕ σε βάρος της Μόσχας.


ΘάλασσαΡοήΑυτοκίνητα


…Και λύκοι βέβαια. Ο παρασημοφορημένος Ουκρανός σμήναρχος Ολεξάντρ Οξαντσένκο καταρρίφθηκε με το μαχητικό του από ένα ρωσικό πύραυλο στη Μάχη του Κιέβου με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο. Είχε αποστρατευτεί το 2018 αλλά επέστρεψε να υπηρετήσει την πατρίδα του. Ήταν ευρύτερα γνωστός με το παρατσούκλι Γκρίζος Λύκος.


Ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδείνωσε ραγδαία την οικονομική κρίση, με τις τιμές των καυσίμων να εκτοξεύονται . Με την τιμή της βενζίνης σε δυσθεώρητα ύψη, άρχισαν να κυκλοφορούν πολλά αστεία και meme σχετικά με άλογα, ως τα νέα μέσα μεταφοράς. Το ίδιο και οι σχετικές ειδήσεις.


*7 Μαρτίου 2022: «Άλογο κάνει αμέριμνο τη βόλτα του στην πόλη της Λάρισας. Το άλογο για την πόλη της Λάρισας είναι κάτι το σημαντικό… Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως αποτελεί το σύμβολό του Δήμου αλλά και της τοπικής ομάδας. Χαρακτηριστικά λοιπόν και τα χθεσινά στιγμιότυπα ενός αλόγου απέναντι από το κλειστό κολυμβητήριο στο μικρό πάρκο να κάνει αμέριμνο και ατάραχο τη μικρή του βόλτα».


*10 Μαρτίου 2022: «Ένα πανέμορφο άλογο με πλούσια χαίτη κυκλοφορεί εδώ και καιρό στην Ανάβυσσο. Όπως αναφέρουν κάτοικοι της περιοχής, ανήκει στον ιδιοκτήτη πάρκινγκ σκαφών, στην περιοχή “Λάκκα” και κάνει τις βόλτες του εκεί γύρω. Με τη βενζίνη στα 2,5 ευρώ πολλοί θα ήθελαν να έχουν ένα άλογο για να κυκλοφορούν»


*11 Μαρτίου 2022: «Ένα απρόοπτο είχε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος στο Μέγαρο Μαξίμου με πρωταγωνιστή τον πρωθυπουργικό σκύλο , Πίνατ. Ο υπουργός Επικρατείας δέχθηκε μια ξεγυρισμένη δαγκωνιά από τον σκύλο του πρωθυπουργού».


Στις 9 Μαρτίου 2022 έκανα μια περιπατητική έρευνα στην περιοχή του Λόφου του Ελικώνα με θέμα την Ουκρανία. Κι εκεί, σε ένα στενό της Άνω Κυψέλης, στον οδό Αρκεσίνης, βρήκα ένα ενδιαφέρον και πολύ προσεγμένο γκράφιτι με ένα λευκό άλογο κι ένα «πλανήτη» ροζέ, ο οποίος θα μπορούσε να είναι ο Άρης (θεός του πολέμου), ή ο Πλούτωνας. Είναι ενδιαφέρον ότι τρία χρόνια πριν, σύμφωνα με το Google Street View (φωτο Ιουλ 2019), δεξιότερα υπήρχε ένα σοφό σύνθημα που εκφράζει συνοπτικά την ουσία της έρευνας!

Η αρχαία Αρκεσίνη βρίσκεται στην Αμοργό, στο βουνό Κόρακας (στην οποία οδό με το ίδιο όνομα στα Θυμαράκια είχα εντοπίσει το περίεργο μάτι στις 27.1.2022). Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι λίγο πιο κάτω, πέτυχα ένα άλλο σημαδιακό γκράφιτι που διαθέτει ένα πραγματικό… Νήμα Νοήματος!

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι πως η φθινοπωρινή ισημερία στον πλανήτη Άρη για το 2022, ήταν στις 24 Φεβρουαρίου, ημέρα που τα πολεμικά άλογα του θεού Άρη (με ονόματα ίδια με εκείνα των δορυφόρων του πλανήτη) εισέβαλαν στην Ουκρανία!


Σε μια άλλη περιπατητική στις 22 Μαρτίου, εντόπισα κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό: ένα μαύρο άλογο στην οδό… Ρως (Κάτω Πατήσια) που είναι και πολεμικό, αφού το καβαλάει ένας σπαθοφόρος.

Οι Ρως ήταν μια πρώιμη μεσαιωνική ομάδα που ζούσε στην περιοχή της σύγχρονης Ρωσίας, Ουκρανίας, Λευκορωσίας και άλλων χωρών. Το μεσαιωνικό κράτος των Ρως ήταν μια χαλαρή ομοσπονδία σλαβικών φυλών. Σήμερα Ρώσοι, Λευκορώσοι και Ουκρανοί διεκδικούν τους Ρως ως πολιτιστικούς τους προγόνους.


Στις 17 Μαρτίου είχαμε ακόμα ένα «επεισόδιο» σε ό,τι αφορά τον Ποσειδώνα και τα άλογά του. Ένα ακόμα πλοίο που μετέφερε αυτοκίνητα βρέθηκε στο βυθό, 30 μίλια μακριά από τις ακτές του Ιράν. Το πλοίο Al Salmy 6 βυθίστηκε στον Περσικό Κόλπο λόγω θαλασσοταραχής, με αποτέλεσμα 2 άτομα να αγνοούνται. Το Al Salmy 6 βυθίστηκε στα ανοιχτά του λιμανιού της Asalouyeh μιας «τεχνητής» κωμόπολης που αναγέρθηκε ειδικά για να στεγάζονται οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις της PSEEZ (Ειδικής Οικονομικής Ζώνης Ενέργειας του Παρς) λόγω της εγγύτητάς του μεγαλύτερου πεδίου φυσικού αερίου στον κόσμο (South Pars / North Dome Gas-Condensate field). Περιττό να σχολιάσουμε εδώ την σημασία του φυσικού αερίου και του σχετικού ράλι τιμών των υδρογονανθράκων μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Θα θυμάστε το περιστατικό με εκείνο το κοντέινερσιπ, το EverGiven που είχε εξοκείλει στη Διώρυγα του Σουέζ στις 17 Μαρτίου 2021 κι έμεινε εκεί κολλημένο επί έξι μέρες διαταράσσοντας τη ροή του παγκόσμιου εμπορίου. Ένα χρόνο ακριβώς πριν (26.3.2020), είχα ανεβάσει το άρθρο «Πανδημία: Το Σοκ και η Αστραπιαία Κατάψυξη» εδώ. Στο οποίο ανέφερα κάποια περίεργα πράγματα που είχαν σχέση με τον Όσιρη (τον πατέρα του (Υ)ιού Ώρου, του «Εστεμμένου και Κατακτητικού Παιδιού»), τον Άγιο Πατρίκιο, τη 17η Μαρτίου και άλλα τινά. Ήταν ένα γεγονός που είχε άμεση σχέση με τα αρχέτυπα της Διακοπής της Ροής και τον Ποσειδώνα. Και ουσιαστικά ένας προάγγελος της σημερινής επικείμενης επισιτιστικής κρίσης λόγων των αλυσιδωτών επιπτώσεων του πολέμου, επειδή το παγκόσμιο εμπόριο δέχτηκε σοβαρό πλήγμα από το «φράγμα» στο Σουέζ.


Σχεδόν ακριβώς ένα χρόνο μετά το περιστατικό στο Σουέζ, τη νύχτα της Κυριακής 13 Μαρτίου 2022, το αδελφό του πλοίο Ever Forward εξόκειλε κι αυτό, τούτη τη φορά στον Κόλπο Τσέζαπηκ, εν πλω προς το Νόρφοκ της Βιρτζίνια, στις ΗΠΑ. Και το Ever Forward και το Ever Given ανήκουν στην ίδια εταιρία που εδρεύει στην Ταϊβάν. Μια χώρα που αποτελεί ένα πολύ κρίσιμο «σημείο ανάφλεξης» στο σημερινό ευαίσθητο σκηνικό, λόγω της χρονίας διένεξής της με την Κίνα. Ο Κόλπος Τσέζαπηκ βρίσκεται στην πολιτεία του Μαίρυλαντ (Maryland = Γη της Μαρίας). Ο μεγάλος χαμός στην Ουκρανία γίνεται στην Πόλη της Μαρίας, τη Μαριούπολη, για πολλούς στρατηγικούς λόγους.

Και τα δυο γεγονότα συνέβησαν το μήνα Μάρ(τ)ιο. Ο Μάρτιος βέβαια είναι ο μήνας του Άρη (Mars-March) του θεού του πολέμου με τα δυο του πολεμικά άλογα.


Εδώ υπεισέρχεται και η έννοια της Ροής του Χρόνου. Ένα πλοίο που ονομάζεται Ever Forward (=Πάντα Μπροστά), κολλάει στα ρηχά και σταματά. Γίνεται αγώνας με το χρόνο για να ξεκολλήσει, όπως και στην περίπτωση του Σουέζ το Μάρτιο του 2021. Το Μάρτιο του 2022 γίνεται αγώνας με το χρόνο για να «ξεκολλήσει» η κατάσταση στην Ουκρανία. Γι αυτό τον Αγώνα Ενάντια στο Χρόνο και την Αναστροφή της Ροής του Χρόνου θα μιλήσουμε λίγο αργότερα. Εδώ θα αναφέρω μόνο πως αυτό το στοιχείο εντείνει ακόμα περισσότερο την κόντρα ΗΠΑ και Ρωσίας στο ουκρανικό: η Ρωσία κατάργησε την θερινή ώρα από το 2014. Αντιθέτως (αντιστρόφως) στις ΗΠΑ διατηρείται. Και φέτος, η θερινή ώρα στις ΗΠΑ ξεκίνησε στις 13 Μαρτίου, την ημέρα που εξόκειλε το Ever Forward!!


Και εν μέσω του πολέμου, ένα άλλο περιστατικό ήρθε να προστεθεί στο περίπλοκο μωσαϊκό. Από τις 19 Μαρτίου και μετά, μια σειρά πολλαπλών μικρών σεισμικών δονήσεων που καταγράφηκε στο νησί Σάο Ζόρζε στις Αζόρες (εκεί που βυθίστηκε το Felicity Ace) προκαλεί ανησυχίες στους ειδικούς επειδή θα μπορούσε να προκαλέσει έναν ισχυρότερο σεισμό ή μια έκρηξη ηφαιστείου.

Ο Ποσειδώνας όπως ξέρουμε, προκαλεί και σεισμούς με την τρίαινά του.


Στις αρχές Μαρτίου οι κάτοικοι του Λβίβ, στη δυτική Ουκρανία, μακριά από τις κύριες ζώνες επιχειρήσεων των Ρώσων, έλαβαν τα μέτρα τους για να διασώσουν από πιθανό βομβαρδισμό τα ιστορικά μνημεία της πανέμορφης αυτής πόλης με τον κεντροευρωπαϊκό χαρακτήρα, που βρίσκεται πολύ κοντά στα σύνορα με την Πολωνία. Οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν δείχνουν ανθρώπους με σκάλες να τυλίγουν με πλαστικό τα τέσσερα αγάλματα στην κεντρική πλατεία του κέντρου του Λβιβ. Τα κλασικά αγάλματα, που στέκουν εκεί πάνω από 200 χρόνια, απεικονίζουν τον Ποσειδώνα, την Αμφιτρίτη, τον Άδωνι και την Αρτέμιδα.

Είπαμε στο Πρώτο Μέρος για το κύμα-τέρας ρεκόρ, ο εντοπισμός του οποίου ανακοινώθηκε την ίδια μέρα που ξέσπασε η πυρκαγιά στο Felicity Ace στις Αζόρες (16 Φεβρουαρίου). Το 1969 ο Αμερικανός συγγραφέας Πωλ Γκάλλικο (1897-1976) είχε γράψει την «Περιπέτεια του Ποσειδώνα» («The Poseidon Adventure»), ένα μυθιστόρημα στο οποίο το υπερωκεάνιο Ποσειδώνας αναποδογυρίζει εξαιτίας ενός τεράστιου κύματος με αποτέλεσμα να παγιδευτούν στο κύτος του ένα σωρό άνθρωποι. Το μυθιστόρημα γυρίστηκε και σε ταινία το 1972 με τον ίδιο τίτλο, η οποία γνώρισε και ριμέικ το 2005. Μια τρίτη ταινία με το ίδιο θέμα («Poseidon») γυρίστηκε το 2006.


Ο Πωλ Γκάλλικο είχε εμπνευστεί το μυθιστόρημα από μια εμπειρία που είχε ενώ ταξίδευε με το υπερωκεάνιο Queen Mary (πάλι η Μαρία στην εικόνα!). Το πλοίο επλήγη από ένα τεράστιο κύμα-τέρας με αποτέλεσμα να κινδυνέψει να αναποδογυρίσει παρά τρίχα. Είναι αξιοπρόσεκτο ότι το ίδιο πλοίο είχε πληγεί από ένα άλλο κύμα-τέρας στον Ατλαντικό ενώ μετέφερε Αμερικανούς στρατιώτες στην Ευρώπη στη διάρκεια του Β’ ΠΠ. Τότε βέβαια το φαινόμενο του κύματος-τέρατος ήταν άγνωστο, στην δε πρώτη ταινία ο Ποσειδώνας ανατρέπεται στον Ατλαντικό από «τσ