top of page

Κορωνιάδας το Ατέρμονο Ανάγνωσμα: Από το Όμικρον στο Ωμέγα

Στο αξιοθρήνητο σίριαλ της Κορωνιάδας που βιώνουμε εδώ και δυο χρόνια –και θα βιώνουμε για αρκετό καιρό ακόμα- ένα νέο επεισόδιο ήρθε να ανεβάσει την κάπως πεσμένη τηλεθέαση και να τρομοκρατήσει τα μασκοφορεμένα, φοβισμένα ανθρωπάκια: στις 25 Νοεμβρίου 2021 ανακοινώθηκε πως μια νέα παραλλαγή του κινεζοϊού, η Β.1.1.529, κατά κόσμον Παραλλαγή Όμικρον, εντοπίστηκε από τον ΠΟΥ (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας) στη Νότιο Αφρική. ΟΠΟΥ τη χαρακτήρισε «ιδιαιτέρως ανησυχητική» επειδή ίσως προσβάλλει τους ήδη ανοσοποιηθέντες. Ο ΠΟΥ ανακοίνωσε πως η Όμικρον διαθέτει χαρακτηριστικά τα οποία επηρεάζουν την περίφημη πρωτεΐνη-ακίδα που χρησιμοποιείται για την στόχευση των περισσότερων εμβολίων. Η έξαρση του πανικού ήταν τέτοια που την επομένη, 26 Νοεμβρίου, ο χρηματιστηριακός δείκτης Dow Jones έπεσε κατά 900 μονάδες.


Το γράμμα Όμικρον είναι βεβαίως το 15ο του ελληνικού αλφαβήτου και είναι το «μικρό ο», εν αντιθέσει με το «μεγάλο ο», που είναι το Ωμέγα. Κρατάμε εδώ μια σημείωση.


Στις 25 Νοεμβρίου άνοιξε και πάλι η αρχαία Λεωφόρος των Σφιγγών του Λούξορ της Αιγύπτου, με μια εντυπωσιακή τελετή ανάλογη της περσινής χρυσής παρέλασης των Φαραώ που μετέφερε 22 μούμιες από το Αρχαιολογικό Μουσείο του Καΐρου της πλατείας Ταχρίρ στο Εθνικό Μουσείο Αιγυπτιακού Πολιτισμού στο παλαιό Κάιρο. Η τελετή διέθετε φαραωνικά άρματα και περφόρμερ με ενδύματα της εποχής των Φαραώ, έως χορευτές, τυμπανιστές, εντυπωσιακούς φωτισμούς και πολλά πυροτεχνήματα. Η Λεωφόρος των Σφιγγών εκτείνεται σε μήκος 2.700 μέτρων ανάμεσα στους αρχαίους ναούς του Καρνάκ και του Λούξορ, μία περιοχή που αποτελεί το μεγαλύτερο υπαίθριο μουσείο στον κόσμο.



Η αιγυπτιακή Σφίγγα ήταν ένα μυθικό θηρίο, υβρίδιο γυναίκας και λιονταριού, πλην όμως η ονομασία της ομοηχεί με το έντομο σφήκα, ο οποίο πολλές φορές αναφέρεται (και γράφεται) ως «σφίγγα». Η σφήκα είναι γνωστή για το κεντρί της.


Μερικές μέρες πριν την τελετή με τις Σφίγγες στο Λούξορ, μια επιδρομή αντάξια βιβλικής πληγής, έπληξε τη Νότια Αίγυπτο (όπου και το Λούξορ). Λεγεώνες σκορπιών, που ξετρύπωσαν από τις υπόγειες κρυψώνες τους στην έρημο λόγω σφοδρών καταιγίδων, τσίμπησαν με το κεντρί τους περισσότερα από 500 άτομα στην πόλη Ασουάν, τρία από τα οποία πέθαναν. Αναφέρθηκε επίσης ότι «οι γιατροί έχουν σταματήσει τον εμβολιασμό κατά της Covid-19 για να αντιμετωπίσουν τα εκατοντάδες περιστατικά τσιμπημάτων». Σταμάτησαν δηλαδή τα «τσιμπήματα» για να ασχοληθούν με άλλα «τσιμπήματα». Κοινός παρονομαστής ένα κεντρί. Όπως η βελόνα της ένεσης, όπως το κεντρί της σφήκας/σφίγγας, όπως και το κεντρί του κινεζοϊού (η περίφημη ακίδα).


Μια μέρα πριν την τελετή στη Λεωφόρο των Σφιγγών στο Λούξορ, στις 24 Νοεμβρίου 2021 εκτοξεύτηκε η αποστολή DART (Double Asteroid Redirection Test – Διπλή Δοκιμή Ανακατεύθυνσης Αστεροειδούς) της NASA. Το DART θα συντριβεί σκοπίμως στον μικρό δορυφόρο Δίμορφο του αστεροειδούς Δίδυμου το φθινόπωρο του 2022, σε μια "πρόβα" πλανητικής άμυνας για τη μελλοντική περίπτωση που ένας τέτοιος διαστημικός βράχος αποτελέσει απειλή για τη Γη. Το DART σημαίνει «βελάκι», δηλαδή κεντρί.


Στις 25 Νοεμβρίου γιορτάζει η Αγία Αικατερίνη η Μεγαλομάρτυς, η οποία απεικονίζεται πολλές φορές με έναν ακτινωτό τροχό (spiked wheel). Η ακίδα-πρωτεΐνη του κινεζοϊού λέγεται spike-protein. Ο τροχός στις απεικονίσεις οφείλεται στο ότι η Αγία θανατώθηκε στον Τροχό, ένα μηχάνημα βασανισμού που έμοιαζε με τροχό η περιφέρεια του οποίου έφερε καρφιά (ακίδες-κεντριά). Η Αγία Αικατερίνη έζησε μάλλον στην Αίγυπτο ενώ ο τροχός παραπέμπει στον κύκλο, στο Όμικρον, συν το ότι έχει ένα κεντρικό άξονα, είναι δηλαδή Εστιγμένος Κύκλος (βλέπε παρακάτω).


Στο μεταξύ, στις 19 Νοεμβρίου, κυκλοφόρησε το νέο άλμπουμ του γνωστού καλλιτέχνη Sting (=Κεντρί) με τίτλο «The Bridge» και θέμα τα ανθρώπινα βάσανα εν καιρώ κορωνοπανδημίας. Ήταν το 15ο προσωπικό άλμπουμ του μουσικού, δηλαδή το άλμπουμ «Όμικρον» αν χρησιμοποιήσουμε τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου


Τώρα, αν κάπου εδώ κολλάει το εξαιρετικά δημοφιλές σε μας τηλεοπτικό σίριαλ «Άγριες Μέλισσες» (όχι σφήκες, αλλά κι αυτές τσιμπάνε, όπως κι οι ενέσεις των εμβολίων) και το εξίσου δημοφιλές τραγούδι “Tο Κεντρί” που ερμηνεύει η Δανάη Μιχαλάκη, το αφήνω στην διακριτική σας ευχέρεια να κρίνετε!


Ωστόσο, υπενθυμίζω πως όλα αυτά συνέβησαν στην εκπνοή του ζωδίου του Σκορπιού και εν μέσω της μεγάλης διαμάχης για τα επαναληπτικά τσιμπήματα των αντικοβιδικών εμβολίων, η οποία συνεχίζεται αμείωτη. Υπενθυμίζω επίσης πως μετά το ζώδιο του Σκορπιού, στις 22 Νοεμβρίου, έρχεται ο Τοξότης, ο οποίος τοξεύει βέλη (DARTS – ακίδες - κεντριά)


Υπενθυμίζω επίσης και πως η μεν παραλλαγή Όμικρον εντοπίστηκε στην Νότιο Αφρική, ενώ παράλληλα οι σκορπιοί-σφίγγες κλπ οργίαζαν στην Βόρεια Αφρική. Εν μέσω μιας πανδημίας στην οποία η πρωτεΐνη-ακίδα του κινεζοϊού, μοιάζει αρκετά με τη Μαύρη Ήπειρο στο σχήμα.


Στο μεταξύ έχουμε και τη συνεχιζόμενη από τον περασμένο Σεπτέμβριο καταστροφική δραστηριοποίηση του ηφαίστειου στη Λα Πάλμα των Καναρίων Νήσων, η οποία Λα Πάλμα είναι στην Αφρική και μοιάζει κι αυτή η ρημάδα με την πρωτεΐνη-ακίδα.


Από αριστερά: η νήσος Λα Πάλμα, η Αφρική με εντοπισμένη τη νότια Αίγυπτο, τη Μποτσουάνα και τις Κανάριες Νήσους και η πρωτεΐνη-ακίδα του κορωνοϊού.
Από αριστερά: η νήσος Λα Πάλμα, η Αφρική με εντοπισμένη τη νότια Αίγυπτο, τη Μποτσουάνα και τις Κανάριες Νήσους και η πρωτεΐνη-ακίδα του κορωνοϊού.

Μια εναλλακτική ονομασία της Παραλλαγής Όμικρον είναι Παραλλαγή Μποτσουάνα επειδή θεωρείται πως πρωτοεμφανίστηκε στην νοτιοαφρικανική αυτή χώρα. Στους Λόφους Τσοντίλο της Μποτσουάνα, μιας περιοχής με μεγάλη πνευματική και θρησκευτική σημασία για τους ντόπιους, υπάρχουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προϊστορικές βραχογραφίες και σπηλιές τις οποίες είχα κάποτε την ευκαιρία να ερευνήσω. Μεταξύ άλλων υπάρχει και ένα πολύ ενδιαφέρον Simulacrum, ένας φυσικός σχηματισμός που απεικονίζει την αφρικανική ήπειρο (ή την πρωτεΐνη-ακίδα, διαλέγετε και παίρνετε).


Η αφεντιά μου στους Λόφους Τσοντίλο της Μποτσουάνα και το παράξενο φυσικό Simulacrum της Μαύρης Ηπείρου
Η αφεντιά μου στους Λόφους Τσοντίλο της Μποτσουάνα και το παράξενο φυσικό Simulacrum της Μαύρης Ηπείρου

Τέλος, να επισημάνω πως «Όμικρον» είναι κι ένα νεοτροπικό γένος ενός είδους σφήκας που ονομάζεται potter (ή mason) wasp, δηλαδή αυτής που εδώ συνήθως ονομάζουμε «κτίστη».


Γιατί όμως «Όμικρον» η νέα παραλλαγή του κινεζοϊού; Α, επειδή ο ΠΟΥ βαφτίζει τις νέες παραλλαγές με γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου. Επρόκειτο να την ονομάσει «ν» ή «ξ», επειδή αυτά τα γράμματα ήταν τα επόμενα στον κατάλογο. Έλα όμως που το «ν» («nu») θα ακουγόταν σαν “new” (=νέο) συνεπώς ήταν παραπλανητικό, κι έλα που το «ξ» («xi») παραπέμπει στον Κινέζο ηγέτη Xi Jinping. Θα μπορούσε ο κινεζόδουλος ΠΟΥ με τον αργυρώνητο διευθυντή του, να κάνει τέτοιο πράγμα στα αφεντικά του; Όχι βέβαια! Συνεπώς «Όμικρον» το όνομα της νέας παραλλαγής.


Δεν φτύνουμε εκεί που τρώμε…
Δεν φτύνουμε εκεί που τρώμε…

Ο δαιμόνιος Goro Adachi (https://www.supertorchritual.com/)εντόπισε πως η διαδοχή των ελληνικών κεφαλαίων γραμμάτων Ν, Ξ, Ο, παραπέμπει στη λέξη «ΝΕΟ» (με αφαιρετική φαντασία βέβαια, αλλά αυτός ακριβώς είναι ο συγχρομυστικιστικός τρόπος σκέψης, αδέσμευτος από τις νόρμες και τις δεσμεύσεις της ρασιοναλιστικής ανάλυσης και του αναγωγισμού). ΝΕΟ, σαν τον ήρωα της σειράς ταινιών Matrix, το τέταρτο μέρος της οποίας θα κάνει πρεμιέρα στις 22 Δεκεμβρίου. Είκοσι σχεδόν χρόνια είχε να βγει νέα ταινία της σειράς, αλλά η εποχή είναι ταιριαστή, αφού εδώ και καιρό ζούμε καθημερινά τη δυστοπία του Matrix.


Άραγε πώς θα ονομαστεί η μετά την Όμικρον παραλλαγή; Μήπως «Π»; Προς το παρόν πάντως η Παραλλαγή Δέλτα είναι η εστεμμένη (pun intended) κορωνο-βασίλισσα. Κάποιοι άλλοι εντόπισαν την ομοιότητα των γραμμάτων Δέλτα, Όμικρον και Πι με τα τρία σχήματα (τρίγωνο, κύκλος και τετράγωνο) που φιγουράρουν στην δημοφιλή κορεατική τηλεοπτική σειρά «The Squid Game».


Δεν ξέρω, εμένα πάντως αυτά τα τρία (Δ, Ο και Π ως τετράγωνο) παραπέμπουν αλλού.

Όλοι εμπεδώσαμε και φάγαμε στη μάπα εδώ και αμέτρητους μήνες το δικό μας Καλαμαροπαίχνιδο, εκείνο με τον Κακό και τον Καλό Μπάτσο, εκείνο με τον Τσαμπουκά Σερίφη και την Μειλίχια Σιγανοπαπαδιά, καταλάβατε τώρα, ντε; Ταυτόχρονα, εμπεδώσαμε και φάγαμε στη μάπα και το σχετικό έμβλημα, ιδιαίτερα μετά τις καταστρεπτικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού και το περίφημο «μήνυμα 112» που αποστέλλεται πλέον για ψύλλου πήδημα και με οποιαδήποτε αφορμή. Το έμβλημα με το Δέλτα και το Όμικρον (και το Πι εμμέσως). Αυτό εδώ δηλαδή:


Το έμβλημα αυτό δεν είναι ελληνική πατέντα. Ούτε τα χρώματά του είναι ελληνική επινόηση. Καταστρώθηκε από τη Σύμβαση της Γενεύης για την ανθρωπιστική διαχείριση των θυμάτων του πολέμου, ήδη από το 1949. Το μπλε συμβολίζει την πρόληψη και την προστασία (εξ ου και οι μπλε στολές των αστυνομικών). Το τρίγωνο συμβολίζει την προστατευτική δύναμη, αφού οι τρεις πλευρές του συμβολίζουν την Κυβέρνηση, τους Εθελοντές και τα Πρόβατα, εεε… το Γενικό Πληθυσμό ήθελα να πω. Το πορτοκαλί χρώμα συμβολίζει την Εγρήγορση –και έχει και την πρακτική σημασία του να καθιστά ευδιάκριτο το σήμα στα μπουφάν του προσωπικού της Πολιτικής Προστασίας.


Το σήμα της Πολιτικής Προστασίας έχει μια ενδιαφέρουσα σχηματική και χρωματική ομοιότητα με το έμβλημα του πάλαι ποτέ Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΔΣΕ) που πρόσκειτο στο ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου.


Ο ΔΣΕ συνετρίβη στο μέτωπο του Γράμμου και ο Εμφύλιος έληξε επίσημα στις 29 Αυγούστου 1949. Το έμβλημα της Πολιτικής Προστασίας ορίστηκε με το άρθρο 66 του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης της Γενεύης, μόλις δυο βδομάδες πριν, στις 12 Αυγούστου 1949. Έτσι είναι όμως τα σύμβολα. Πεθαίνουν και αναγεννώνται μέσα από τις στάχτες τους. Η στενή ρασιοναλιστική ανάλυση και ο επιστημονισμός, προκαλούν τύφλωση. Αλλά όποιος τυφλός διατείνεται ότι βλέπει, είναι άξιος της τύχης του.


Είναι ενδιαφέρον πως το Τρίγωνο (Δ), ο Κύκλος (Ο) και το Τετράγωνο (Π/□) συνδυάζονται στο κλασικό αλχημιστικό σύμβολο της Φιλοσοφικής Λίθου, το συνδυασμό των τεσσάρων στοιχείων της ύλης, το σύμβολο της ύστατης τελείωσης, της πνευματικής φώτισης και της ουράνιας ευδαιμονίας, το επιστέγασμα του Magnum Opus.


Η Φιλοσοφική Λίθος μπορούσε να μετατρέψει («ανυψώσει») κάθε βασικό μέταλλο σε χρυσό. Ο αλχημιστικός χρυσός ταυτίζεται με τον Ήλιο, και μοιράζονται το ίδιο σύμβολο –έναν Εστιγμένο Κύκλο. Δηλαδή ένα Όμικρον με μια κουκίδα στο κέντρο. Ο Εστιγμένος Κύκλος είναι και η Πυθαγόρεια Μονάς, ο όρος που έδωσαν οι Πυθαγόρειοι για τον Θεό, το πρωταρχικό "Όν", το σύνολο όλων των όντων. Η Μονάδα είναι η πηγή από όπου όλα ξεκίνησαν, ή η ακέραια έννοια που δεν δύναται να διασπαστεί. Είναι ο Αιών Τέλεος, ο Βυθός, ή η Προαρχή των Γνωστικών. Κρατήστε εδώ μια νοερή σημείωση επειδή θα επανέλθουμε. Κρατήστε και τη σημείωση πως ο Ήλιος διαθέτει και Κορώνα, που είναι και Χρυσή.


Όταν ανακοινώθηκε ο εντοπισμός της Παραλλαγής Όμικρον, κάποιοι ξετρύπωσαν μια παλιά ιταλική ταινία σατιρικής επιστημονικής φαντασίας του 1964 με τίτλο «Omicron». Στην ασπρόμαυρη αυτή ταινία, ένας εργάτης ανακαλύπτεται νεκρός αλλά επανέρχεται στη ζωή, επειδή το σώμα του είναι κατειλημμένο από μια εξωγήινη μορφή ζωής που ονομάζεται Όμικρον (όπως ακριβώς ένας ιός καταλαμβάνει ένα κύτταρο και το χρησιμοποιεί για ξενιστή).


Όταν ανακοινώθηκε η Παραλλαγή Όμικρον, έγινε παντζουρλισμός σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αλλού στο Διαδίκτυο. Σχεδόν αμέσως άρχισε να κυκλοφορεί η αφίσα κάποιας υποτιθέμενης παλιάς ταινίας επιστημονικής φαντασίας/τρόμου με τίτλο «The Omicron Variant» («Η Παραλλαγή Όμικρον»). Εν αντιθέσει με την ιταλική ταινία του 1964, η συγκεκριμένη ήταν ανύπαρκτη. Ήταν απλώς «τρολιά» μιας χρήστριας του Twitter, στις 28.11.2021 (https://twitter.com/BeckyCheatle/status/1464866651678117892). Η οποία είχε πάρει αφίσες παλιών ταινιών ε.φ/τρόμου και τις είχε τροποποιήσει πλακατζίδικα. Παρόλα αυτά, η «τρολιά» έχει πολλές φορές την ίδια συγχρομυστικιστική αξία με την «σοβαρή είδηση» -και θα δούμε αμέσως γιατί.


Από αριστερά: η τρολοαφίσα – η πραγματική ταινία
Από αριστερά: η τρολοαφίσα – η πραγματική ταινία

Η επίμαχη αφίσα λοιπόν, αφορούσε την (πραγματική) αγγλική ταινία «Phase IV» του 1974, μια αρκετά αξιόλογη B-movie στην οποία ανακάλυψα ορισμένα ενδιαφέροντα πράγματα. Η ταινία διαθέτει πολύ αξιόλογα ειδικά εφέ για την εποχή της. Η ταινία ξεκινά με κάποια απροσδιόριστα αστρονομικά συμβάντα που μοιάζουν με έκλειψη Ηλίου (Όμικρον – Ήλιος – Κορώνα – Εστιγμένος Κύκλος, που είπαμε).




Η ταινία ξεκινά με αφήγηση off: «Αυτή την άνοιξη όλοι γίναμε μάρτυρες των συμβάντων στο Διάστημα και αναρωτηθήκαμε ποια θα είναι η τελική τους επίδραση. Οι αστρονόμοι λογομαχούσαν για το θεωρητικό κομμάτι ενώ οι μηχανικοί ενθουσιάστηκαν με τις μεταβλητές και τα μαγνητικά πεδία. Οι μυστικιστές προφήτεψαν σεισμούς και το Τέλος της Ζωής όπως την ξέρουμε Όταν τελικά το αποτέλεσμα ήρθε, πέρασε σχεδόν απαρατήρητο επειδή συνέβη σε μια μικροσκοπική και ασήμαντη μορφή ζωής».


Θα μπορούσε αυτή η «μικροσκοπική και ασήμαντη μορφή ζωής» να αφορά ιό, όμως στην ταινία αφορούσε τα μυρμήγκια, τα οποία εξαιτίας των «αστρονομικών φαινομένων» απέκτησαν νοημοσύνη και άρχισαν να οργανώνουν μια οικουμενική εκστρατεία για να μεταβληθούν στο κυρίαρχο στον πλανήτη είδος, εκτοπίζοντας τον άνθρωπο.


Ενδιαφέρον έχει το ότι οι Κινέζοι –οι οποίοι φυσικά ευθύνονται στο ακέραιο για την εξάπλωση της κορωνοπανδημίας- θα μπορούσαν κάλλιστα να χαρακτηριστούν ως μια γιγάντια Μυρμηγκοφωλιά που κατάφερε να αποδιοργανώσει και να τινάξει στον αέρα τη χαζοχαρούμενη παρηκμασμένη Δύση μέσω της αχαλίνωτης κορωνοπαράνοιας. Αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία…


Τα πλάνα των μυρμηγκιών και της δραστηριότητάς τους στην ταινία εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν ακόμα και σήμερα, μετά από μισό σχεδόν αιώνα. Αξιοπρόσεκτο είναι το κοντινό πλάνο της βασίλισσας της μυρμηγκοφωλιάς (η οποία στην πραγματικότητα είναι μια φτερωτή βασίλισσα-σφήκα).


Οι ειδικές στολές biohazard και οι μάσκες δεσπόζουν στην ταινία, καθώς επίσης και οι θάνατοι. Χαρακτηριστικό είναι το ακόλουθο πλάνο.


Δεσπόζει επίσης με διάφορες μορφές ο Εστιγμένος Κύκλος (Ήλιος-Όμικρον). Τα μυρμήγκια έχουν αποψιλώσει μια κυκλική περιοχή από ό,τι περιέχει, αφήνοντας ένα κεντρικό «πόλο». Σε άλλο επίπεδο, αυτό θα μπορούσε να είναι και η πρώτη απεικόνιση ενός περίφημου αγρογλυφικού (crop circle) στην ιστορία του κινηματογράφου ε.φ.


Όταν ένας επιστήμονας καταφέρνει να επικοινωνήσει με τα μυρμήγκια στην συμβολική τους γλώσσα, αυτά του αποστέλλουν ως μήνυμα έναν Εστιγμένο Κύκλο, στον εκτυπωτή του εργαστηρίου. Η εκτύπωση/μήνυμα της Μυρμηγκοφωλιάς μοιάζει και με την κλασική εικόνα της διάβασης του Ερμή ή της Αφροδίτης από τον ηλιακό δίσκο.


Στο τέλος της ταινίας, ο επιστήμονας εισχωρεί στην μυρμηγκοφωλιά, το στόμιο της οποίας είναι ένα χωνί/δολίνη, ένας Εστιγμένος Κύκλος. Γλιστρά και κατρακυλά μέσα, για να καταλήξει σε μια κυκλική αμμώδη περιοχή, όπου διαδραματίζεται η τελική σκηνή της ταινίας.






Ίσως όμως η πιο σημαδιακή σκηνή της ταινίας να είναι εκείνη στην οποία οι επιστήμονες ανακαλύπτουν πως τα μυρμήγκια κατασκευάζουν πλέον μυρμηγκοφωλιές που μοιάζουν με μονόλιθους.


Θυμάστε εκείνη την περίεργη ιστορία με τους μονόλιθους πέρυσι τέτοια εποχή; Ακριβώς τέτοια εποχή. Αν όχι, ξαναδιαβάστε το άρθρο μου εδώ .


Στις 18 Νοεμβρίου 2020 ανακαλύφθηκε ο περίεργος μεταλλικός μονόλιθος στη Γιούτα (στις ΝΔ ΗΠΑ, όπως και η Αριζόνα, στην οποία διαδραματίζεται η ταινία «Phase IV»). Δέκα μέρες αργότερα εξαφανίστηκε για να «αντικατασταθεί» από έναν άλλον στη Ρουμανία. Αρχές Δεκεμβρίου εντοπίστηκαν άλλοι δυο μονόλιθοι στην Καλιφόρνια, ενώ τον Απρίλιο του 2021 βρέθηκε άλλος ένας στη νότια Γιούτα.


Αλλά οι μονόλιθοι επανήλθαν και φέτος –με άλλη μορφή. Στις αρχές Δεκεμβρίου 2021 ανακοινώθηκε πως θα κατασκευαστεί στην Τασμανία ένα πελώριο ατσάλινο κιβώτιο, ουσιαστικά ένας «μονόλιθος» όπου θα καταγράφεται κάθε έρευνα που δημοσιεύεται για το κλίμα και την περιλάλητη «κλιματική κρίση». Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το «Μαύρο Κουτί της Γης», σε μέγεθος λεωφορείου θα είναι άτρωτο από την «κλιματική κρίση» και προορίζεται να «ζήσει» περισσότερο από την ανθρωπότητα.


Στο μεταξύ οι μονόλιθοι δεν εμφανίζονται μόνο στη Γη. Το κινεζικό αυτόματο ρόβερ Yutu-2 που περιπλανιέται στον κρατήρα Κάρμαν στην αθέατη πλευρά της Σελήνης, εντόπισε τον περασμένο Νοέμβριο ένα μυστηριώδες αντικείμενο στον ορίζοντα, σε απόσταση 80 μέτρων. Το αντικείμενο περιγράφηκε ως «μυστηριώδης καλύβα» και μοιάζει με γκρίζο κύβο με ένα μαύρο παραλληλόγραμμο στο κέντρο. Δηλαδή ένας «κιουμπρικοειδής» μονόλιθος σαν αυτόν του «2001». Το ρόβερ δεν αναμένεται να προσεγγίσει τον «μονόλιθο» πριν από 2-3 μήνες επειδή αφενός κινείται με ρυθμό χελώνας (μέσα σε 3 χρόνια έχει διανύσει κάτι λιγότερο από ένα χλμ) κι αφετέρου πρέπει να ακινητοποιείται στη διάρκεια της σεληνιακής νύχτας που διαρκεί δυο βδομάδες.




Λέγαμε πριν για την αποστολή DART και το «κέντρισμα» του αστεροειδούς. Και τον Εστιγμένο Κύκλο, σύμβολο του Ήλιου, του Χρυσού και κατ’ επέκταση του Ρα, του αιγυπτιακού ηλιακού θεού. Το ουτζάτ, το Μάτι του Ρα/Ώρου, είναι ένας στυλιζαρισμένος οφθαλμός, κοντολογίς ένας εστιγμένος κύκλος, όπως δηλαδή και η ιερογλυφική απεικόνιση του Ρα. Είδαμε και την τελετουργία στο Λούξορ της Αιγύπτου στις 25 Νοεμβρίου. Είναι ενδιαφέρον πως στην πρώτη αποστολή «κεντρίσματος» ουράνιου σώματος (του κομήτη Tempel-1), την Deep Impact το 2005, στο λογότυπο της αποστολής φιγουράρει κωδικοποιημένο το ηλιακό Μάτι του Ρα/Ώρου (κάτι που εντόπισε ο Goro Adachi).



Από αριστερά: το Μάτι του Ρα/Ώρου - το όνομα του θεού Ρα στα ιερογλυφικά
Από αριστερά: το Μάτι του Ρα/Ώρου - το όνομα του θεού Ρα στα ιερογλυφικά

Το όμικρον είναι το μικρό «ο». Το μεγάλο «ο» είναι το ωμέγα. Όλως σημαδιακώς, από την ίδια εποχή που έρχεται και η «PhaseIV», έρχεται και μια παρόμοια ταινία «καταστροφής» και δυστοπίας από εκείνες που ήταν πολύ της μόδας στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Πρόκειται για το «TheOmegaMan» (1971) με τον τότε σούπερ σταρ, Τσάρλτον Ήστον.



Η ταινία βασίζεται στο βιβλίο «I Am Legend» του Ρίτσαρντ Μάθεσον και αποτελεί μόνο μια από τις μεταφορές του τελευταίου στη μεγάλη οθόνη (οι άλλες είναι “The Last Man on Earth» του 1964 με τον Βίνσεντ Πράις και το «I Am Legend” του 2007 με τον Ουίλ Σμιθ). Στον «Άνθρωπο Ωμέγα», το Μάρτιο του 1975 ξεσπά μια κινεζο-σοβιετική σύρραξη η οποία κλιμακώνεται σε ολοκληρωτικό πόλεμο. Η εξαπόλυση ενός βιολογικού όπλου προκαλεί μια τρομακτική πανδημία η οποία εξολοθρεύει το σύνολο σχεδόν της ανθρωπότητας.






Ο συνταγματάρχης-γιατρός Νέβιλ (Τσαρλτον Ήστον) έχει προλάβει να εμβολιαστεί με ένα πειραματικό εμβόλιο το οποίο τον καθιστά άνοσο. Δυο χρόνια αργότερα περνά τις μέρες του περιδιαβάζοντας ένα ερημωμένο Λος Άντζελες, κυνηγώντας και σκοτώνοντας μέλη της «Οικογένειας», μιας ημιθρησκευτικής οργάνωσης θυμάτων της πανδημίας τα οποία έχουν μετατραπεί σε μεταλλαγμένους νυχτόβιους αλμπίνους. Η «Οικογένεια» προσπαθεί να καταστρέψει κάθε μορφή τεχνολογίας και να σκοτώσει το Νέβιλ ο οποίος έχει γίνει το σύμβολο της επιστήμης την οποία κατηγορούν για την συμφορά που ρήμαξε την ανθρωπότητα.


Κάθε παραλληλισμός με τη σημερινή κατάσταση με τους «Αψέκαστους Καραντινάκηδες» από τη μία, και τους «Ψεκασμένους Συνωμοσιολόγους» από την άλλη, με την θρησκευτικής φύσεως διαμάχη για τα εμβόλια, με την όλη παραφιλολογία περί «μεταλλαγμένου DNA», κρίνεται ως απλώς συμπτωματικός…


Το όμικρον συμβολίζει και την Προέλευση (Origin). Στα μαθηματικά, η προέλευση ενός ευκλείδειου χώρου είναι ένα ειδικό σημείο που συμβολίζεται με το γράμμα Όμικρον και χρησιμοποιείται ως σταθερό σημείο αναφοράς στη γεωμετρία του περιβάλλοντα χώρου. Είναι το σημείο τομής, η αρχή των αξόνων.


Υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία που ονομάζεται «I Origins» (2014). Ο τίτλος είναι λογοπαίγνιο του «Ι» (=εγώ) με το “eye” (=μάτι). Τα μάτια παίζουν κομβικό ρόλο στην ταινία, καθώς επίσης και οι συγχρονικότητες κάθε λογής, καθώς επίσης και η έννοια του πεπρωμένου/ειμαρμένης. Αξίζει να τη δείτε.






Ο Εστιγμένος Κύκλος, ο Ήλιος, το Μάτι του Ρα, ο Μονόλιθος, το Όμικρον, είναι ποικίλες μορφές και εκφάνσεις της Πύλης. Της Πύλης Εκπήγασης, ή της Πύλης Προέλευσης (Origin). Τυχαίο που η εταιρία του Τζεφ Μπέζος, ο πύραυλος της οποίας πραγματοποίησε τρεις εκτοξεύσεις μέσα στο 2021, εγκαινιάζοντας έτσι για τα καλά τον υποτροχιακό τουρισμό, ονομάζεται Blue Origin; Τυχαίο που οι πύραυλοι ξεπέρασαν το περίφημο υψομετρικό όριο Κάρμαν των 100 χλμ προκειμένου να θεωρηθεί ότι έφτασαν στο Διάστημα; Τυχαίο που ο «μονόλιθος» που εντόπισε το κινεζικό ρόβερ στη Σελήνη την ίδια περίοδο, βρισκόταν στον κρατήρα Κάρμαν; Τυχαίο που η νέα Παραλλαγή Όμικρον, η οποία δεν βαφτίστηκε Νι για να μη θυμζει το “new” (=Νέα), ήρθε την ίδια εποχή που έχουμε ανανέωση της σειράς ταινιών Matrix σε μια παγκόσμια υγειονομική δυστοπία την οποία πολλοί παραλληλίζουν με το Matrix, με ήρωα τον Neo (=Νέο), το όνομά του οποίου σχηματίζεται αφαιρετικά από τα γράμματα Ν, Ξ (Ε) και Ο, κι ότι η πρεμιέρα της ταινίας (22.12) συμπίπτει με το χειμερινό ηλιοστάσιο του 2021, δηλαδή την Προέλευση/Γένεση του Νέου Ήλιου;


Από το «2001: Οδύσσεια του Διαστήματος» -το πιο κορυφαίο δημιούργημα σχετικά με την ιδέα της Προέλευσης
Από το «2001: Οδύσσεια του Διαστήματος» -το πιο κορυφαίο δημιούργημα σχετικά με την ιδέα της Προέλευσης

Και για να τελειώνουμε, τι είναι το «όμικρον», ο κύκλος, παρά μια κλειστή καμπύλη. Θυμάστε εκείνες τις παπαριές περί «ισοπέδωσης της καμπύλης της πανδημίας μέσα σε λίγες βδομάδες», που ευαγγελίζονταν οι επιστημονικοί φωστήρες πριν από ενάμιση χρόνο; Φαντάζομαι πως κι εκείνοι (ειδικά εκείνοι!) προσπαθούν να τις ξεχάσουν, αφού δεν ακούω τσιμουδιά από τους Αρχιερείς με τις Λευκές Μπλούζες. Όμως το μαρτυριάρικο Google Trends δείχνει μέσα σε μια εικόνα πώς η «ισοπέδωση» (my ass) μεταλλάχθηκε άρδην σε… «γαργάρα».


Όπως και να έχει πάντως, όταν η καμπύλη δεν «ισοπεδώνεται» αλλά κλείνει, σχηματίζεται ένας κύκλος.


Είδηση 2.12.2021: Ένα ξεχωριστό και αισιόδοξο σενάριο για την εξέλιξη της πανδημίας και την πορεία των αγορών περιγράφει σε σημείωμά της η JP Morgan Chase & Co. Αναλυτές του επενδυτικού οίκου αναφέρουν ότι η περίφημη Παραλλαγή Όμικρον θα μπορούσε να είναι καταλύτης για το κλείσιμο (όχι την επίπεδωση) της καμπύλης απόδοσης και προσθέτουν, ότι το πρόσφατο sell off στις αγορές «δημιουργεί μια ευκαιρία να επενδύσουμε σε κυκλικά προϊόντα, εμπορεύματα και κλάδους που σχετίζονται με την επανεκκίνηση της οικονομίας, και να βρεθούμε σε για υψηλότερες αποδόσεις ομολόγων και απότομη αύξηση.


Τώρα αν ο κύκλος αυτός θα είναι εστιγμένος ή όχι, θα σας γελάσω. Υπ’όψιν πάντως πως μετά από κάθε κλείσιμο κύκλου, ανοίγει ένας νέος κύκλος



1,755 views
bottom of page