top of page

Αποφαίνειας Πλέγμα - Μέρος Α: Το Γριμόριο του Ποσειδώνα

«Τα όντα από τον Τραλφάμαντορ δεν βλέπουν το σύμπαν σαν συνονθύλευμα από λαμπερές τελείες. Βλέπουν από πού είχε περάσει το κάθε άστρο και πού πηγαίνει και ο ουρανός είναι γι αυτά γεμάτος από αραιά, φωτεινά μακαρόνια. Οι Τραλφαμαντοριανοί δεν βλέπουν τα ανθρώπινα όντα σαν δίποδα. Τα βλέπουν σαν γιγάντιες σαρανταποδαρούσες με μωρουδίστικα πόδια στη μία άκρη και γεροντικά στην άλλη».

Κουρτ Βόννεγκατ, Σφαγείο Νο 5.


Εν είδει εισαγωγής θα παραθέσω ένα απόσπασμα από ένα βιβλίο του αείμνηστου Γιώργου Μπαλάνου, από το βιβλίο «Πέρα από το Αίνιγμα της Πεντέλης» (2004) στο οποίο περιγράφει πολύ καλύτερα από μένα, αυτό που θέλω να εκφράσω:


«[…] το καθετί που είναι γνωστό, –αληθινό ή ψεύτικο- […]είναι κι ένα στοιχείο πληροφορίας. Η αξιολόγηση και διάκριση των αληθινών στοιχείων από τα ψευδή προκύπτει από τον ακόλουθο μηχανισμό, που κάνει, μεταξύ άλλων, και το πλήρες ξεσκαρτάρισμα. […]τα ποικίλα και αμέτρητα στοιχεία αιωρούνται αβέβαια στην αρχή, μέχρι που μια φυσική έλξη να τα τραβήξει προς τη μία ή την άλλη “εστία”. […] …η κάθε “εστία” λειτουργεί σαν μια χοάνη έλξης που προσελκύει εκείνα τα στοιχεία και μόνο που έχουν συνάφεια με τη συγκεκριμένη “εστία” και δικαιούνται μια φυσική θέση αγκίστρωσης σ’ αυτή.


»Έτσι, μπορείτε να δείτε τα στοιχεία και σαν τα κομμάτια ενός παζλ που μπορούν να νιώσουν έλξη μόνο προς τη θέση όπου δικαιωματικά ανήκουν, γιατί έχουν την ίδια γεωμετρική μορφή. Κατά συνέπεια, τα στοιχεία τείνουν από μόνα τους να έλκονται και να σταματούν αγκιστρωμένα στις σωστές εστίες του πλέγματος, και μόνο σ’ αυτές. Για τον ίδιο λόγο, τα ψευδή στοιχεία απορρίπτονται σχεδόν αυτόματα […]


»Με δύο λόγια, όλα τα αμέτρητα στοιχεία κατασταλάζουν στο τέλος μόνο σωστά, σε συγκεκριμένες θέσεις ενός γεωμετρικού πλέγματος σκέψεων, που δεν είναι άλλο από ένα μυαλό».


Αυτή η συνολική γεωμετρική διάταξη και κατανομή των στοιχείων –στο χώρο και το χρόνο– συνθέτει τη σφαιρική και συνολική εικόνα. Κι αυτή είναι η περίφημη Μορφοδιάταξη.


Το παραπάνω κείμενο απαντάει στην κλασική ερώτηση που μερικές φορές μου απευθύνουν σχετικά με τα κείμενά μου εδώ: «Γιατί αυτό να κολλάει με εκείνο και όχι με το άλλο;». Στο «γιατί;» θα μπορούσα να απαντήσω «γιατί κλάνει το γατί», αλλά για λόγους στοιχειώδους ευγένειας προτίμησα να παραθέσω το κείμενο του Μπαλάνου.


Ο Μπαλάνος είχε αναφέρει ότι ένα τέτοιο νοητικό πλέγμα ενυπάρχει εν δυνάμει σε κάθε φυσιολογικό ανθρώπινο μυαλό, με την προϋπόθεση ότι αυτό ότι δεν υπολειτουργεί λόγω ανεπαρκούς νοημοσύνης ή ψυχωτικής αποδιοργάνωσης. Και στον πολύπαθο χώρο της «Ελληνικής Αναζήτησης», οι κλινικά ηλίθιοι και οι σοβαρά διαταραγμένοι/ψυχασθενείς είναι συχνότεροι κι από τις μύγες πάνω από έναν ανοιχτό βόθρο.


Οπότε με την κατάσταση που επικρατεί και η οποία για διάφορους λόγους επιδεινώνεται, δεν τρέφω αυταπάτες ότι αυτά που γράφω στην παρούσα ιστοσελίδα θα βρουν και πολλά ευήκοα ώτα. Αλλά ούτως ή άλλως, απευθύνομαι στους απειροελάχιστους κατόχους ευηκόων ώτων, οι οποίοι διαθέτουν αρκετή νοημοσύνη και ψυχική ισορροπία ώστε να μην ελκύονται από τους γελοίους-ηλίθιους-ψυχασθενείς που λέγαμε. Και με αυτούς είναι που θα υπάρξει (και υπάρχει) η περίφημη συνήχηση.


Όπως τα στοιχεία του παζλ μπαίνουν αυτόματα στη σωστή τους θέση, έτσι και τα άτομα του χώρου μπαίνουν αυτομάτως στη θέση που τους ανήκει κι εκεί που ταιριάζουν. Η διαδικασία είναι αυτόματη, αμείλικτη και νομοτελειακή.


Σε προηγούμενα κείμενα, είχα αναφερθεί σε πολλά και διάφορα, με κεντρικό υπόστρωμα τα περίπλοκα νήματα νοήματος που έχουν την κακή συνήθεια να μπερδεύονται πέραν των τριών διαστάσεων του χώρου και της μιας διάστασης του χρόνου. Είχα αναφερθεί στην ανάδυση κάποιων θεϊκών αρχετύπων σε συνδυασμό με συγχρονικά συμβάντα και περίεργες «τελετουργίες».


Τους τελευταίους μήνες, τα αναδυόμενα αρχέτυπα αφορούν αρχαιοελληνικούς θεούς και θεές, τα σύμβολά τους, τα ιερά τους ζώα και κάποια άλλα πράγματα. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το θέμα του πολέμου στην Ουκρανία (για τον οποίο έγραψα ένα μακροσκελέστατο κείμενο σε τρία μέρη στο οποίο καλό θα ήταν να ανατρέξετε), έγινε ο «κακός χαμός».


Πολύ χονδρικά και ανάκατα: Ποσειδώνας, άλογο, ταύρος, το υγρό στοιχείο, μετεωρολογικές/ γεωλογικές αναστατώσεις, Άρτεμις & Απόλλων, βέλη, κυνοειδή (σκυλιά, λύκοι αλεπούδες κλπ).


Πέραν αυτών, και επειδή η Μορφοδιάταξη εκτείνεται πέραν των γνωστών 3+1 διαστάσεων, υπάρχουν διάφορα επάλληλα «στρώματα». Εκείνο που τα περικλείει όλα είναι η έννοια του Χρόνου/Ροής. Όπως έχω γράψει εκτεταμένα στην περίοδο της πανδημίας του κινεζοϊού, εκδηλώνεται μια τιτάνιας κλίμακας κβαντική μεταβολή στη ροή του χρόνου. Οι έννοιες-κλειδιά εδώ είναι: Συγχρονικότητες, Αντιστροφή Ροής, Παρεμποδισμός Ροής, Εναντιοδρομία.


Και κάτι ακόμα, εξαιρετικά σημαντικό. Οι προσωπικές συγχρονικότητες εμπεριέχονται στις συγχρονικότητες που αφορούν την Ελλάδα οι οποίες με τη σειρά τους εμπεριέχονται στο σύνολο των συγχρονικοτήτων παγκοσμίως. Μην ψάχνετε να βρείτε άκρη με την καρτεσιανή λογική, επειδή θα καταλήξετε να αναζητάτε ασπιρίνες για τον πονοκέφαλο.


Ας δούμε κάποια προκαταρκτικά τώρα.


Το θέμα του Παρεμποδισμού της Ροής εκδηλώθηκε με το κοντέινερσιπ EverGiven που είχε κολλήσει στη διώρυγα του Σουέζ στις 23-29 Μαρτίου 2021, δημιουργώντας πρόσκαιρα σοβαρές ανησυχίες για τη ροή του παγκόσμιου εμπορίου.


Η ημέρα της «διάνοιξης της ροής» στο Σουέζ συνέπεσε με την έναρξη της δίκης του Τζωρτζ Φλόυντ (Floyd = flood = πλημμύρα = υγρό στοιχείο = ροή). Ως γνωστόν ο Φλόυντ πέθανε επειδή ο αστυνομικός του είχε κλείσει την τραχεία (απόφραξη ροής) με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αναπνεύσει. Η φράση «I can’t breath» έχει ταυτιστεί πλέον με την υπόθεση αυτή και με το κίνημα BLM των μαύρων στις ΗΠΑ.


Η δίκη τελείωσε στις 20 Απριλίου 2021. Την ίδια μέρα ο αμερικανικός βολιστήρας Perseverance που βρίσκεται στον Άρη, έγραψε ιστορία καταφέρνοντας για πρώτη φορά να παρασκευάσει οξυγόνο, που βεβαίως χωρίς το οποίο, «we can’t breath». Δυο μέρες αργότερα, έκανε πρεμιέρα στο άκρως επηρεαστικό Netflix η ταινία «Stowaway» στην οποία το πλήρωμα ενός διαστημοπλοίου καθ’ οδόν προς τον Άρη αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα επειδή δεν τους φτάνει το οξυγόνο. Στις 23 Απριλίου, ανακοινώθηκε ότι τα ινδικά νοσοκομεία αντιμετώπιζαν έλλειψη οξυγόνου για τους ασθενείς με κοβίντ. Ταυτόχρονα ένα ινδονησιακό υποβρύχιο αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα. Την επόμενη μέρα μια δεξαμενή οξυγόνου εξερράγη σε νοσοκομείο για κοβίντ στο Ιράκ, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 82 άτομα. Στις 12 Μαΐου έκανε πρεμιέρα στο Netflix η ταινία “Oxygen” με μια γυναίκα παγιδευμένη σε μια διαστημική κάψουλα στην οποία τελειώνει –τι άλλο;- το οξυγόνο.


Όλα αυτά ήταν βέβαια κάτι σαν προεόρτια, μια που λιγότερο από ένα χρόνο αργότερα ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, στο πλαίσιο του οποίου σημειώθηκαν και τα μυστηριώδη σαμποτάζ στον υποθαλάσσιο αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream στη Βαλτική, στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2022. Ο πόλεμος στην Ουκρανία με όλες τις δυσμενείς ασφυκτικές επιπτώσεις στη ροή του εμπορίου τροφίμων και του ζωογόνου φυσικού αερίου. Άραγε το φυσικό αέριο δεν είναι το «οξυγόνο» της παγκόσμιας οικονομίας;


Ας δούμε κάτι άλλο τώρα.


Έχετε προσέξει ότι όσο περνούν τα χρόνια, η γενικότερη ευαισθησία (ειλικρινής ή υποκριτική) σε ό,τι αφορά τα παιδιά, αυξάνεται; Τα παιδιά μονοπωλούν τις ειδήσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι έχει να κάνει με δυσάρεστα γεγονότα. Στις ειδήσεις σχετικά με πολεμικές συγκρούσεις, τροχαία ατυχήματα, λαθρομετανάστευση, θεομηνίες και καταστροφές, υπάρχουν δυο κατηγορίες θυμάτων: τα παιδιά, κι όλοι οι άλλοι. Η παιδική κακοποίηση έχει αναχθεί σε ύψιστο ζήτημα. Το ίδιο και ο σχολικός εκφοβισμός (bullying ελληνιστί, άλλη μια λέξη που έχει υποστεί τρομερό… bullying η ίδια!). Παιδόφιλοι καραδοκούν (ή φαίνεται να καραδοκούν) παντού.


Αυτή η αυξημένη ευαισθησία φαίνεται και από τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχει το παιδί στην σημερινή Συναίνεση. Το ίδιο και οι έννοιες που σχετίζονται με το παιδί: η παιδικότητα, η αθωότητα, η ανωριμότητα, το ακαταλόγιστο. Το «Παιδί» αποτελεί πλέον μια ξεχωριστή οντότητα με ιδιαίτερη υπόσταση και ασύγκριτα μεγαλύτερη σπουδαιότητα από οποιονδήποτε ενήλικα, οποιουδήποτε φύλου και οποιασδήποτε ηλικίας, ή κοινωνικής κατάστασης.


Σε ένα από τα πρώτα μου άρθρα για τον κορωνοϊό, (9.3.2020, «Φοβού τας ειδούς του Μαρτίου» εδώ

είχα αναφερθεί στην έλευση του μαγικού Αιώνα του Ώρου (του παιδιού του Οσίριδος και της Ίσιδος) με το περίφημο « Εστεμμένο και Κατακτητικό Παιδί», (Crowned and Conquering Child), όπως το χαρακτηρίζει ο Άλιστερ Κρόουλυ, να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Καλή ώρα σαν τον «εστεμμένο» κορωνοϊό που κατέκτησε το θυμικό της ανθρωπότητας.


Στις 11 Ιουνίου 2020, η 10χρονη Μαρκέλλα Βεράμη απήχθη από την 33χρονη Ειρήνη Μούρθου η οποία της χορήγησε ναρκωτικές ουσίες και την κακοποίησε σεξουαλικά. Το άτυχο κοριτσάκι βρέθηκε να περιπλανιέται μόνο και ζαλισμένο, 44 ώρες αργότερα κοντά σε ένα πρατήριο καυσίμων στην οδό Θεμιστοκλή Σοφούλη 52. Η Μούρθου ήταν γειτόνισσα της μικρής. Παλιότερα είχε βιάσει και την ίδια τη μάνα της. Καταδικάστηκε σε φυλάκιση 21 ετών. Η υπόθεση είχε προκαλέσει (δικαιολογημένα) μεγάλο σάλο.


Στις 7 Οκτωβρίου 2022, μια άλλη Μαρκέλλα, 14 χρονών αυτή τη φορά, ενώ περπατούσε κοντά σε ένα φούρνο στην οδό Ελλησπόντου στη Νίκαια απήχθη και βιάστηκε. Σημειώστε και το όνομα του δρόμου.

Η Αγία Μαρκέλλα ήταν από τη Χίο, και μαρτύρησε όταν ο αιμομίκτης πατέρας της την κυνήγησε για να τη βιάσει και στο τέλος την αποκεφάλισε. Πιθανολογείται ότι η ρίζα του ονόματος Μαρκέλλα προέρχεται από τον Άρη (Mars).


Αν η κακοποίηση και ο βιασμός ανηλίκων σας έφερε στο νου το θέμα που «παίζει» εδώ και πολύ καιρό στην επικαιρότητα, δηλαδή την υπόθεση του Κολωνού, καλά κάνατε επειδή στο Δεύτερο Μέρος θα αναλύσουμε διεξοδικά την υπόθεση με τρόπο που δεν πρόκειται να διαβάσετε πουθενά. Απλώς θα αναφέρω ότι το σπίτι της 12χρονης που «πρωταγωνιστεί» στην υπόθεση του Κολωνού, βρίσκεται στην οδό Ελλησπόντου.


Ο καλός φίλος και πολύτιμος συνεργάτης, Γιώργος Ζαφειρίου, μου είχε πει τα εξής εξαιρετικά σημαντικά, όταν συζητούσαμε περί Μαρκέλλας και Κολωνού στις 16.10.2022.


«Άρης ο Θεός του Μακελειού η δε Αγία Μαρκέλλα εκ Χίου. Το «Μακελειό» του Χίου είναι εκείνο που (παγίως μα ιδίως τώρα) βρίσκεται καθημερινά "στα κάγκελα" με την υπόθεση του κοριτσιού από τον Κολωνό. Ανώμαλοι που πηγαίνουν με παιδιά, με το είναι τους πνιγμένο στα οιδιπόδεια συμπλέγματα. Συμπτωματικώς ο Οιδίπους κατά την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή τελεύτησε στον αθηναϊκό Κολωνό».


Κρατήστε σημειώσεις επειδή η διαδρομή θα είναι δαιδαλώδης και με πολλές «αναταράξεις».


Το πρωί της 5ης Δεκεμβρίου 2022 καπνοί και αναθυμιάσεις «έπνιξαν» το 25ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς, λόγω κακής λειτουργίας του καυστήρα πετρελαίου. Το νηπιαγωγείο εκκενώθηκε και ευτυχώς κανένα παιδάκι δεν έπαθε κάτι. Το σχολείο βρίσκεται μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά από το βενζινάδικο που είχε βρεθεί η 10χρονη κακοποιημένη Μαρκέλλα. Αιτία του προβλήματος ήταν φυσικά η κακή ροή του καυσίμου.


Όμως, μόνο λίγες ώρες αργότερα, σε ένα άλλο σχολείο, το 9ο Δημοτικό Σερρών, ένας άλλος λέβητας θα έσκαζε με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο ενός 11χρονου μαθητή και τον τραυματισμό άλλων δυο, 6 και 10 ετών.


Την επόμενη μέρα, 6 Δεκεμβρίου, φωτιά εκδηλώθηκε στις 8 το πρωί, σε τουριστικό λεωφορείο που μετέφερε παιδιά, στην Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης κοντά στην έξοδο Νεάπολης Συκεών. Ευτυχώς η νέα τραγωδία αποφεύχθηκε αφού τα παιδιά απομακρύνθηκαν εγκαίρως


Και τελικά, τρεις μέρες αργότερα, στις 9 Δεκεμβρίου, στις φλόγες τυλίχθηκε αυτοκίνητο στην είσοδο της Συγγρού από Πειραιά. Το αυτοκίνητο το οδηγούσε ένας πατέρας, ο οποίος, εκείνη την ώρα, πήγαινε το παιδί του στο σχολείο.


Σαν πολλές συμπτώσεις δεν μαζεύτηκαν;


Πληροφοριακά, το νηπιαγωγείο στην Καλαμαριά βρίσκεται στην οδό Καπε